10 powszechnych wad produktów oświetleniowych występujących podczas produkcji w Chinach, Wietnamie i Indiach
Pozyskiwanie produktów oświetleniowych z Azji pozwala znaleźć innowacyjne produkty za rozsądną cenę, ale mimo że w Chinach, a także w Indiach i Wietnamie pojawiają się bardziej kuszące możliwości importu, kwestie jakości pozostaną głównym problemem, gdy produkcja jest zlecana na zewnątrz.
Przygotowaliśmy krótką listę 10 typowych usterek produktów oświetleniowych, które zostały wykryte w punktach kontroli dostawców w Chinach, Indiach i Wietnamie. Wraz z opisem defektów pokazujemy również kilka wskazówek na temat możliwych przyczyn i rozwiązań, abyś mógł o nich pamiętać i zapobiegać w swojej produkcji.
1. Produkt nie chce świecić
Funkcjonalność Twojego produktu jest ważna, więc upewnij się, że działa dobrze, zanim opuści fabrykę - wybierz reprezentatywną ilość próbek do przeprowadzenia testu funkcjonalnego i oceń jakość partii na podstawie swoich wyników. Jeśli produkt nie może się zapalić, sprawdź źródło światła - może się przepalić, może występować słaby styk lub otwarty obwód w produkcie.
Możliwe rozwiązania:
2. Jasność nie spełnia wymagań
Gdy produkt nie jest wystarczająco jasny, należy poszukać problemu wewnątrz. Prawdopodobnie wydajność diod LED zastosowanych przez Twojego dostawcę w produkcie końcowym jest niewystarczająca lub materiał klosza jest niewłaściwy (np. niewystarczająco przezroczysty) lub kształty lamp LED nie są odpowiednie.
Możesz łatwo sprawdzić jasność swoich świateł w kuli integrującej - profesjonalny dostawca zawsze miałby jedną lub kilka z nich do tego celu lub sprawdził je w laboratorium. W laboratoriach V-Trust posiadamy również ten sprzęt testowy, więc w razie potrzeby chętnie zaoferujemy pomoc.
Możliwe rozwiązania:
3. Światło migocze, gdy się świeci
Włączasz światło, a ono migocze. Jeśli nie jest to światło dyskotekowe, produkt może mieć pewne problemy…
Może migotać, ponieważ diody lampy LED nie pasują do sterownika LED, sterownik LED może być uszkodzony, wewnątrz lampy mogą znajdować się krople wody lub wilgotność przekracza normę. Co więcej, gdyby Twój dostawca zdecydował się zaoszczędzić na kosztach i zamontował kiepskiej jakości sterownik LED, produkt zacząłby migotać.
Możliwe rozwiązania:
4. Niepowodzenie testu Hi-Pot
Jeśli test Hi-Pot się nie powiedzie, Twoje źródła światła nie są już bezpieczne i powinieneś dać wysyłce towaru czerwone światło. Jako pomiar bezpieczeństwa produktu, test Hi-Pot polega na zastosowaniu wysokiego napięcia (rzeczywiste dane zależą od klasy izolacji produktu I, II, III) między obwodami pierwotnymi a przewodem uziemienia ochronnego lub między obwodami pierwotnymi a izolacją produktu.
Zatem niepomyślny test Hi-Pot oznacza, że izolacja produktu jest zniszczona, nieodpowiednia, niewystarczająca lub odległość upływu i prześwit elektryczny są niewystarczające. Może to spowodować porażenie prądem elektrycznym z uziemionych lub przewodzących części, co oznacza, że produkt nie jest bezpieczny w użyciu. Jest to krytyczny problem dotyczący produktów elektrycznych, dlatego wysyłka towaru powinna zostać odrzucona i ponownie sprawdzona pod kątem bezpieczeństwa.
Możliwe rozwiązania:
5. Niepowodzenie testu ciągłości uziemienia
Test ciągłości uziemienia sprawdza rezystancję między przewodem uziemiającym a metalową obudową produktu i ma na celu zmniejszenie ryzyka porażenia prądem. Jeśli Twój produkt tego testu nie przejdzie - oznacza to, że nie ma niezawodnego kontaktu między zaciskiem uziemiającym a metalową obudową - może farba jest zbyt gruba lub elementy są uszkodzone. Jest to krytyczna wada, cała wielkość próbki powinna przejść testy w 100%, w przeciwnym razie produkty muszą zostać ponownie zbadane i przerobione.
Możliwe rozwiązania:
6. Brud na powierzchni żarówki
Czarne kropki na żarówce lub obudowie? W większości przypadków jest to po prostu brud wewnątrz lub na zewnątrz produktu. Możesz to łatwo odkryć zapalając produkt i czyszcząc go ściereczką antystatyczną lub alkoholem etylowym. Ponieważ brud jest jedną z głównych wad produktów oświetleniowych, która nawet w niewielkiej ilości może negatywnie wpłynąć na estetykę produktu, czystość produktu powinna być priorytetem dla pracowników fabryki na montażach, liniach pakowania i podczas nadzoru kontroli jakości.
Możliwe rozwiązania:
7. Zadrapanie na powierzchni
Drobne zadrapanie na powierzchni produktu lub wewnątrz tworzywa sztucznego może spowodować pojawienie się jasnych kropek lub rys podczas użytkowania produktu. Ta wada często pojawia się również w produkcji, z powodu niewłaściwego obchodzenia się z komponentami przez pracowników, niewłaściwego przechowywania lub niepewnego pakowania produktów.
Możliwe rozwiązania:
8. Brakujące części zamienne
Nawet jeśli wszystko idzie dobrze na linii produkcyjnej, dobrze zbadaj zapakowane produkty - czasami w produktach może brakować akcesoriów lub mieć niewłaściwe części zamienne itp. Lepiej jest spróbować zmontować części zamienne do swoich lamp na miejscu, gdy produkty są jeszcze w fabryce - odesłanie części zamiennych do produktów od dostawcy byłoby zbyt kosztowne i czasochłonne.
Możliwe rozwiązania:
9. Odkształcenie
Coś poszło nie tak. Twój produkt okazał się krzywy lub nierówny Może to mieć wiele przyczyn - części produktu mogą mieć niewłaściwe wymiary z powodu niewłaściwego cięcia obudowy LED, surowiec może być złej jakości, forma produktu może być krzywa (a jej przeróbka jest kosztowna dla dostawcy) itp. Odkształcenie obudowy może wpłynąć na jakość źródła światła, dlatego tę wadę należy ściśle nadzorować.
Możliwe rozwiązania:
10. Słaby montaż
Chociaż jest to era technologiczna, większość prac montażowych w fabrykach nadal opiera się na sile roboczej, która naturalnie może powodować sporadyczne wady. Ten problem może być również spowodowany niską jakością przychodzącego materiału.
Możliwe rozwiązania:
Ścisła kontrola materiałów do produkcji oświetlenia jest koniecznością. Oczywiście mogą istnieć inne wady produktów oświetleniowych, więc trzymaj się listy typowych usterek produktu i aktualizuj ją w trakcie procesu produkcji i kontroli, przedstaw je jasno swojemu dostawcy, aby poświęcił dodatkową uwagę i wprowadził zmiany w produkcji aby zagwarantować lepszą jakość produktu.
Nadzór nad procesem produkcyjnym Twojego produktu jest kluczem do dobrej jakości końcowej towaru. Sprawdź to samodzielnie lub rozważ skorzystanie z pomocy profesjonalnej zewnętrznej firmy kontrolnej, która przeprowadzi kontrole podczas produkcji, kontroli przed wysyłką i próbnych kontroli jakości. V-Trust, z pełnoetatowymi inspektorami w Azji i pełną akredytacją organizacji kontrolnych, zawsze chętnie pomoże w inspekcjach, audytach i testowaniu produktów oświetleniowych.
Aby uzyskać więcej informacji na temat kontroli jakości, prosimy o kontakt pod adresem marcin.nowak@v-trust.com
Źródło: blog.v-trust.com
Przygotowaliśmy krótką listę 10 typowych usterek produktów oświetleniowych, które zostały wykryte w punktach kontroli dostawców w Chinach, Indiach i Wietnamie. Wraz z opisem defektów pokazujemy również kilka wskazówek na temat możliwych przyczyn i rozwiązań, abyś mógł o nich pamiętać i zapobiegać w swojej produkcji.
1. Produkt nie chce świecić
Funkcjonalność Twojego produktu jest ważna, więc upewnij się, że działa dobrze, zanim opuści fabrykę - wybierz reprezentatywną ilość próbek do przeprowadzenia testu funkcjonalnego i oceń jakość partii na podstawie swoich wyników. Jeśli produkt nie może się zapalić, sprawdź źródło światła - może się przepalić, może występować słaby styk lub otwarty obwód w produkcie.
Możliwe rozwiązania:
- Poszukaj wszelkich otwartych obwodów w produkcie i zamknij je
- Zmień źródło światła
- Upewnij się, że fabryka używa stacji oświetleniowej na linii produkcyjnej do 100% kontroli oświetlenia
2. Jasność nie spełnia wymagań
Gdy produkt nie jest wystarczająco jasny, należy poszukać problemu wewnątrz. Prawdopodobnie wydajność diod LED zastosowanych przez Twojego dostawcę w produkcie końcowym jest niewystarczająca lub materiał klosza jest niewłaściwy (np. niewystarczająco przezroczysty) lub kształty lamp LED nie są odpowiednie.
Możesz łatwo sprawdzić jasność swoich świateł w kuli integrującej - profesjonalny dostawca zawsze miałby jedną lub kilka z nich do tego celu lub sprawdził je w laboratorium. W laboratoriach V-Trust posiadamy również ten sprzęt testowy, więc w razie potrzeby chętnie zaoferujemy pomoc.
Możliwe rozwiązania:
- Sprawdź swój produkt LED w kuli integrującej w celu pomiaru lumenów
- Nadzoruj komponenty przed zastosowaniem w produkcie (po prostu sprawdź informacje o zakupie komponentów i przeprowadź kontrolę jakości przed produkcją)
- Zmień na diody LED wyższej jakości i / lub na szklaną lub plastikową bańkę o wysokiej przezroczystości
3. Światło migocze, gdy się świeci
Włączasz światło, a ono migocze. Jeśli nie jest to światło dyskotekowe, produkt może mieć pewne problemy…
Może migotać, ponieważ diody lampy LED nie pasują do sterownika LED, sterownik LED może być uszkodzony, wewnątrz lampy mogą znajdować się krople wody lub wilgotność przekracza normę. Co więcej, gdyby Twój dostawca zdecydował się zaoszczędzić na kosztach i zamontował kiepskiej jakości sterownik LED, produkt zacząłby migotać.
Możliwe rozwiązania:
- Wykonaj kontrolę wewnętrzną i sprawdź połączenie sterownika LED i inne komponenty
- Upewnij się, że lampa jest sucha, a wilgotność mieści się w normie
- Sprawdź, czy fabryka używa stacji oświetlania na linii produkcyjnej do 100% kontroli oświetlenia
4. Niepowodzenie testu Hi-Pot
Jeśli test Hi-Pot się nie powiedzie, Twoje źródła światła nie są już bezpieczne i powinieneś dać wysyłce towaru czerwone światło. Jako pomiar bezpieczeństwa produktu, test Hi-Pot polega na zastosowaniu wysokiego napięcia (rzeczywiste dane zależą od klasy izolacji produktu I, II, III) między obwodami pierwotnymi a przewodem uziemienia ochronnego lub między obwodami pierwotnymi a izolacją produktu.
Zatem niepomyślny test Hi-Pot oznacza, że izolacja produktu jest zniszczona, nieodpowiednia, niewystarczająca lub odległość upływu i prześwit elektryczny są niewystarczające. Może to spowodować porażenie prądem elektrycznym z uziemionych lub przewodzących części, co oznacza, że produkt nie jest bezpieczny w użyciu. Jest to krytyczny problem dotyczący produktów elektrycznych, dlatego wysyłka towaru powinna zostać odrzucona i ponownie sprawdzona pod kątem bezpieczeństwa.
Możliwe rozwiązania:
- Należy sprawdzić wewnętrzną strukturę produktu, produkt rozebrać i przetestować w celu zidentyfikowania uszkodzonego fragmentu
- Popraw izolację, zwiększ odległość upływu i prześwit elektryczny
- Upewnij się, że fabryka posiada na linii produkcyjnej stanowisko testowe hi-pot do testowania 100% produkcji
5. Niepowodzenie testu ciągłości uziemienia
Test ciągłości uziemienia sprawdza rezystancję między przewodem uziemiającym a metalową obudową produktu i ma na celu zmniejszenie ryzyka porażenia prądem. Jeśli Twój produkt tego testu nie przejdzie - oznacza to, że nie ma niezawodnego kontaktu między zaciskiem uziemiającym a metalową obudową - może farba jest zbyt gruba lub elementy są uszkodzone. Jest to krytyczna wada, cała wielkość próbki powinna przejść testy w 100%, w przeciwnym razie produkty muszą zostać ponownie zbadane i przerobione.
Możliwe rozwiązania:
- Należy sprawdzić strukturę wewnętrzną produktu: uszkodzone przewody, zidentyfikować i wymienić uszkodzone elementy
- Na linii produkcyjnej powinna znajdować się stacja testowa ciągłości uziemienia do testowania 100% zamówień
6. Brud na powierzchni żarówki
Czarne kropki na żarówce lub obudowie? W większości przypadków jest to po prostu brud wewnątrz lub na zewnątrz produktu. Możesz to łatwo odkryć zapalając produkt i czyszcząc go ściereczką antystatyczną lub alkoholem etylowym. Ponieważ brud jest jedną z głównych wad produktów oświetleniowych, która nawet w niewielkiej ilości może negatywnie wpłynąć na estetykę produktu, czystość produktu powinna być priorytetem dla pracowników fabryki na montażach, liniach pakowania i podczas nadzoru kontroli jakości.
Możliwe rozwiązania:
- Do czyszczenia produktu użyj szmatkę antystatyczną lub alkohol etylowy
- Proces produkcyjny produktu powinien zostać usprawniony, aby zapobiec powstawaniu wad zabrudzeniowych
- Produkty końcowe powinny przejść kontrolę jakości przed zapakowaniem produktów
7. Zadrapanie na powierzchni
Drobne zadrapanie na powierzchni produktu lub wewnątrz tworzywa sztucznego może spowodować pojawienie się jasnych kropek lub rys podczas użytkowania produktu. Ta wada często pojawia się również w produkcji, z powodu niewłaściwego obchodzenia się z komponentami przez pracowników, niewłaściwego przechowywania lub niepewnego pakowania produktów.
Możliwe rozwiązania:
- Ostrożne obchodzenie się z komponentami podczas procesu produkcyjnego
- Przechowywanie komponentów powinno być dobrze zorganizowane i bezpieczne (w kartonach, stojakach, produktów nie należy umieszczać bezpośrednio na podłodze)
- Opakowanie również powinno być zabezpieczone - produkt powinien być zapakowany w worek foliowy z zabezpieczeniem na rogach i tekturą ochronną na wierzchu produktu, aby uniknąć uszkodzenia podczas transportu
8. Brakujące części zamienne
Nawet jeśli wszystko idzie dobrze na linii produkcyjnej, dobrze zbadaj zapakowane produkty - czasami w produktach może brakować akcesoriów lub mieć niewłaściwe części zamienne itp. Lepiej jest spróbować zmontować części zamienne do swoich lamp na miejscu, gdy produkty są jeszcze w fabryce - odesłanie części zamiennych do produktów od dostawcy byłoby zbyt kosztowne i czasochłonne.
Możliwe rozwiązania:
- Zwróć uwagę na sprawdzanie części zamiennych i montaż produktu na linii produkcyjnej
9. Odkształcenie
Coś poszło nie tak. Twój produkt okazał się krzywy lub nierówny Może to mieć wiele przyczyn - części produktu mogą mieć niewłaściwe wymiary z powodu niewłaściwego cięcia obudowy LED, surowiec może być złej jakości, forma produktu może być krzywa (a jej przeróbka jest kosztowna dla dostawcy) itp. Odkształcenie obudowy może wpłynąć na jakość źródła światła, dlatego tę wadę należy ściśle nadzorować.
Możliwe rozwiązania:
- Używaj przecinarki zamiast piły ręcznej i tnij według wyznaczonych linii
- Poproś o sprawdzenie formy produktu i zmodyfikuj formę, jeśli to konieczne
- Sprawdź półprodukty podczas produkcji i usuń deformacje
- Należy nałożyć opakowanie ochronne na produkt
10. Słaby montaż
Chociaż jest to era technologiczna, większość prac montażowych w fabrykach nadal opiera się na sile roboczej, która naturalnie może powodować sporadyczne wady. Ten problem może być również spowodowany niską jakością przychodzącego materiału.
Możliwe rozwiązania:
- Miej lepszą kontrolę nad linią montażową - uporządkuj i przerób źle zmontowane produkty podczas produkcji i przed wysłaniem produktów
Ścisła kontrola materiałów do produkcji oświetlenia jest koniecznością. Oczywiście mogą istnieć inne wady produktów oświetleniowych, więc trzymaj się listy typowych usterek produktu i aktualizuj ją w trakcie procesu produkcji i kontroli, przedstaw je jasno swojemu dostawcy, aby poświęcił dodatkową uwagę i wprowadził zmiany w produkcji aby zagwarantować lepszą jakość produktu.
Nadzór nad procesem produkcyjnym Twojego produktu jest kluczem do dobrej jakości końcowej towaru. Sprawdź to samodzielnie lub rozważ skorzystanie z pomocy profesjonalnej zewnętrznej firmy kontrolnej, która przeprowadzi kontrole podczas produkcji, kontroli przed wysyłką i próbnych kontroli jakości. V-Trust, z pełnoetatowymi inspektorami w Azji i pełną akredytacją organizacji kontrolnych, zawsze chętnie pomoże w inspekcjach, audytach i testowaniu produktów oświetleniowych.
Aby uzyskać więcej informacji na temat kontroli jakości, prosimy o kontakt pod adresem marcin.nowak@v-trust.com
Źródło: blog.v-trust.com