Targi w Chinach i Azji
  • Strona główna
  • Targi w Kantonie 2023
    • Spotkajmy się na Targach w Kantonie 2023
    • Targi Kantońskie 2023
    • Targi Kanton 2023
    • Canton Fair 2023
    • Targi w Chinach 2023
    • Targi w Hong Kongu 2023
  • Usługi inspekcyjne w Chinach
  • Audyt fabryki w Chinach
    • Audyt fabryki Chiny 2023
    • Audyt fabryki
  • Kontakt

Konferencja Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin.



Relacja z konferencji „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?" która miała miejsce 13.04.2015 w Warszawie.

Chiny doceniają polską żywność


Polscy producenci rolni oraz przedsiębiorcy i eksporterzy związani z rodzimym rynkiem rolno-spożywczym odnotowują dynamiczny wzrost skali eksportu i wysokości obrotów w relacjach gospodarczych z Chińską Republiką Ludową. Potwierdzają to niezależni eksperci, przedstawiciele administracji rządowej i wielkich koncernów, którzy w poniedziałek, 13 kwietnia br., podczas długo wyczekiwanej polsko-chińskiej konferencji, dyskutowali nad potencjałem polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin.

Konferencja, w której wzięło udział blisko 130 przedstawicieli polskiego sektora rolno-spożywczego, administracji rządowej Polski i Chin, eksporterów, a także polskich i chińskich mediów, miała za zadanie odpowiedzieć na pytanie: „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?

Gości wydarzenia, zorganizowanego przez Polsko Chińską Radę Biznesu (PChRB) w Hotelu Intercontinental w Warszawie, przywitali kolejno Prezes Stowarzyszenia PChRB Dominika Kulczyk, Ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce Xu Jian, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Marek Sawicki oraz Prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomir Majman. Wśród prelegentów, biorąc pod uwagę rangę i problematykę wydarzenia, nie mogło zabraknąć również ekspertów sektora administracyjnego i przedstawicieli przedsiębiorców, producentów i przetwórców rolno-spożywczych. Każdy z tematów spotkały się z zainteresowaniem, a w przerwach pomiędzy kolejnymi wystąpieniami prowadzono w poszczególnych miejscach sali pojedyncze dyskusje, jeszcze przed oficjalnymi przerwami.

Prezes Polsko Chińskiej Rady Biznesu pani Dominika Kulczyk podkreśliła wagę i aktualność pogłębiania współpracy i wzajemnego zrozumienia na rzecz zwiększenia eksportu polskich produktów rolno-spożywczych do Państwa Środka. Poinformowała zgromadzonych o kolejnym zaangażowaniu PChRB w działania na rzecz promocji polskiego eksportu w ramach członkostwa w EU-China Business Association, reprezentującej już w Brukseli 16 krajów.

Prezes PChRB zwróciła uwagę, iż Chińczycy zauważają rolę i znaczenie Polski w Unii Europejskiej. Polska to odległy, ale coraz bardziej atrakcyjny i wiarygodny partner handlowy. Pytanie czy i jak wykorzystamy tę szansę.

Minister Marek Sawicki wskazał, iż doskonałe surowce, w połączeniu z nowoczesnym przetwórstwem, przy wykorzystaniu starych, sprawdzonych receptur, równolegle z priorytetowym traktowaniem kwestii bezpieczeństwa żywności spowodowały

dynamiczny rozwój eksportu sektora rolno-spożywczego, który wzrósł ponad czterokrotnie w porównaniu do roku 2004. Wraz z rozwojem chińskiej gospodarki i bogaceniem się chińskiego społeczeństwa, będzie również wzrastał popyt na produkty specyficzne, regionalne, o wyjątkowych cechach i wysokiej wartości dodanej. Jednocześnie Minister Sawicki i Prezes Majman mocno podkreślili, że szczególnie na tak dużym i konkurencyjnym rynku, jakim są Chiny, polscy przedsiębiorcy, wszędzie gdzie jest to możliwe powinni działać grupowo, a nie indywidualnie.

Podczas kilku godzin konferencji poruszone i omówione zostały takie zagadnienia jak: perspektywy rozwoju chińskiej gospodarki i implikacje dokonujących się zmian dla rynku żywności, w tym aktualne trendy, taryfowe i pozataryfowe bariery, procedury wejścia z nowym produktem żywnościowym na rynek chiński, dystrybucja i logistyka produktów  w Chinach.

Wszyscy, obecni na konferencji eksperci zgodnie stwierdzili, że dla Polski i Chin jest to obecnie najlepszy okres współpracy, a efekty gospodarcze – już teraz bardzo obiecujące - z roku na rok są coraz bardziej wymierne i zachęcające (6-krotny wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin na przestrzeni 2010-2014 przy samej wartości eksportu rolno-spożywczego na poziomie 166 mln Euro w 2014 r.). Jak podkreślił Zbigniew Niesiobędzki, Wiceprezes PChRB, nasz eksport produktów rolno-spożywczych  do Chin, mimo że systematycznie wzrasta, to ciągle stanowi  mniej niż 1% całości polskiego eksportu w zakresie tych produktów. Obroty te z pewnością nie wyczerpują ani możliwości polskiego przemysłu rolno-spożywczego ani potencjału rynku chińskiego. Ponadto Zbigniew Niesiobędzki zwrócił uwagę polskich przedsiębiorców, aby poszukując nabywców dla  swoich produktów  w Chinach, uwzględniali dokonujące się dynamicznie procesy urbanizacyjne, w tym rosnący potencjał rynku konsumpcyjnego Chin środkowych i zachodnich oraz miast Tier 2 i 3.

W trakcie Konferencji dyskutowano także o systemie dystrybucji  żywności oraz istniejących kanałach sprzedaży. Na wzrastającą w tym zakresie rolę rynku e-commerce wskazała m.in. Blanka Gołębiewska, Radca Rolny Ambasady RP w Pekinie.

Prelegenci, w tym przedstawiciele, nie tylko administracji, ale również przedsiębiorców podkreślali również wagę zrozumienia kultury Państwa Środka przy podejmowaniu współpracy gospodarczej. Z całą pewnością wskazówką dla polskich eksporterów jest zachowanie cierpliwości – i to zarówno na etapie poznawania kontrahentów, uzgadniania szczegółów, jak i finalizacji kontraktów. Szczególnie jest to istotne i nabiera tym większego znaczenia droga formalno-administracyjna w Chińskiej Republice Ludowej jest średnio trzy razy dłuższy niż w Polsce, ale w ostatecznym rozrachunku korzyści dla producentów rolno-pożywczych i eksporterów wciąż rosną, w tym potencjalne zyski.

Bez wątpienia jedną ze wskazanych szans na promowania rodzimych produktów w Chinach są liczne targi i konferencje organizowane przez polskie organizacje, instytucje i przedstawicielstwa rządowe jak m.in. przez: Agencję Rynku Rolnego i Ambasadę RP w ChRL. Dodatkową szansą dla polskiego eksportu są coraz bardziej różnorodne możliwości spedycyjno-transportowe - opłacalną drogą przewozu dla polskich eksporterów stała się kolej, która pod względem szybkości, jak i kosztów stała się konkretną i atrakcyjną alternatywą dla drogę lotniczej i morskiej.

Konferencję „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin? zakończyła debata dotycząca aspektów finansowych eksportu, w której wzięli udział  w której brali udział reprezentanci odpowiednio Banku Gospodarstwa Krajowego, Kancelarii Paczuski & Taudul, Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych oraz Industrial and Commercial Bank of China (ICBC). 

Organizatorem całego wydarzenia pod patronatem Ministra Gospodarki, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Rzeczypospolitej Polskiej oraz Agencji Rynku Rolnego i przy wsparciu m.in. Banku Gospodarstwa Krajowego, Kancelarii Yingke była Polsko Chińska  Rada Biznesu, która widząc olbrzymie zainteresowanie i efekty w postaci szeregu nowych, polsko-chińskich kontaktów biznesowych, zapowiada kolejne podobne przedsięwzięcia.

Patronat medialny nad wydarzeniem sprawowały TVP Info, Agencja Informacyjna Xinhua, Chińskie Radio Międzynarodowe,  Renmin Ribao, think tank Poland, Go Global! oraz Poland Fruits, RynekChinski.pl i eChiny.pl

Źródło: PChRB


Polska żywność podbije Chiny ?

Obraz
Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin, trendy, ścieżki sukcesu, dostępne narzędzia wsparcia i bariery wejścia na coraz bardziej atrakcyjny rynek Państwa Środka, to główne tematy konferencji Polsko Chińskiej Rady Biznesu pod patronatem Ministra Gospodarki i Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

Konferencja odbędzie się 13 kwietnia 2015 r. w Hotelu InterContinental w Warszawie i podejmie zagadnienia związane z aktualnym pytaniem – „Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?”. Uczestnikami konferencji będą przede wszystkim polscy eksporterzy oraz przedstawiciele administracji rządowej z Polski i Chin oraz przedsiębiorstwa otoczenia biznesowego.

Polski eksport produktów rolno-spożywczych do Chin w liczbach:

  • 8-krotny wzrost eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin na przestrzeni 2010-2014
  • 209 mln USD – wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Chin w 2013 r.
  • 1/3 polskiego eksportu do Chin to produkty mleczarskie, jaja, miód i jadalne produkty pochodzenia zwierzęcego – dane GUS za 1 kwartał 2014 r.
  • 10-krotny wzrost w ciągu 1 roku eksportu kakao do Chin, w tym czekolady – dane MG, 2013 vs I-X 2014 r.
Wydarzenie organizowane jest przy wsparciu merytorycznym, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwa Gospodarki, Agencji Rynku Rolnego oraz Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

W programie, m.in. :

  • Perspektywy rozwoju chińskiej gospodarki i implikacje dokonujących się zmian dla rynku żywności
  • Potencjał chińskiego rynku rolno-spożywczego i pojawiające się na nim aktualne trendy
  • Taryfowe i pozataryfowe bariery w rozwoju polskiego eksportu żywności na rynek chiński
  • Procedura wejścia z nowym produktem żywnościowym na rynek chiński
  • Dystrybucja produktów rolno-spożywczych na rynku chińskim
  • Logistyka
  • Finansowe aspekty wymiany handlowej z Chinami
Szczegółowe Informacje i rejestracja na konferencję: http://konferencje.pchrb.pl

Partnerem konferencji jest Bank Gospodarstwa Krajowego i Kancelaria Prawna Yingke.

Wśród patronów honorowych znaleźli się Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Minister Gospodarki, Agencja Rynku Rolnego oraz Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce.

Patronami medialnymi są TVP Info, Agencja Informacyjna Xinhua, Chińskie Radio Międzynarodowe, think tank Poland, Go Global! oraz Poland Fruits.


Więcej:
konferencje.pchrb.pl


Rejestracja

Poland China Business Magazine

RynekChinski.pl Partner medialny Konferencji

Rynek Chiński Import Eksport Inwestycje
Polsko Chińska Rada Biznesu
Polsko-Chińska Rada Biznesu jest organizatorem konferencji "Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?".


Stowarzyszenie Polsko Chińska Rada Biznesu jest organizacją pozarządową, skupiającą ekspertów i przedsiębiorców działających na rynku polskim i chińskim. Powołane zostało w odpowiedzi na podniesienie stosunków polsko-chińskich do rangi partnerstwa strategicznego oraz współpracę biznesowo-inwestycyjną w ramach formatu „Europa Środkowa – Chiny (16+1)”.
PChRB promuje wymianę handlową i inwestycje między obu krajami. Kojarzy polskich i chińskich przedsiębiorców w zakresie pozyskania kapitału inwestycyjnego. Dostarcza podmiotom informacji na temat rynków i prowadzenia biznesu. Zbliża obywateli obu krajów poprzez organizowanie przedsięwzięć kulturalnych, naukowych i innych.


Misja
  • Promowanie wymiany handlowej i inwestycji między obu krajami.
  • Poszukiwanie możliwości zwiększenia dostępu do rynku chińskiego przez polski biznes.
  • Kojarzenie polskich i chińskich przedsiębiorców w zakresie pozyskania kapitału inwestycyjnego.
  • Dostarczenie polskim i chińskim podmiotom informacji na temat rynków i prowadzenia biznesu w obu krajach.
  • Stworzenie  platformy wymiany wiedzy i doświadczeń między polskim i chińskim biznesem.
  • Zbliżanie obywateli obu krajów poprzez organizowanie przedsięwzięć kulturalnych, naukowych i innych imprez o charakterze społecznym.
Więcej: PCHRB.pl


Program konferencji

„Jak zwiększyć skalę i efektywność polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych do Chin?”

9:00 – 9:30 Rejestracja uczestników

9:30 – 10:00 Powitanie uczestników

Prelegenci:

Dominika Kulczyk, Stowarzyszenie Polsko Chińska Rada Biznesu
Xu Jian, Ambasador Chińskiej Republiki Ludowej
Marek Sawicki, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi RP

10:00 – 10:30 Perspektywy rozwoju chińskiej gospodarki i implikacje dokonujących się zmian dla rynku żywności

Prelegenci:

KPMG / Deloitte

10:30 – 11:15 Potencjał chińskiego rynku rolno-spożywczego i pojawiające się na nim aktualne trendy

Prelegenci:

Zbigniew Niesiobędzki, Stowarzyszenie Polsko Chińska Rada Biznesu
Blanka Gołębiowska, Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Chińskiej Republice Ludowej

11:15 – 11:40 Taryfowe i pozataryfowe bariery w rozwoju polskiego eksportu żywności na rynek chiński – głos praktyka

Prelegenci:

Bartosz Ziółek, Amber Foods International


11:40 – 12:00 Przerwa kawowa

12:00 – 12:45 Procedura wejścia z nowym produktem żywnościowym na rynek chiński – krok po kroku

Prelegenci:

Główny Inspektorat Weterynarii
Tadeusz Kłos, Główny Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa

12:45 – 13:30 Dystrybucja produktów rolno-spożywczych na rynku chińskim

Prelegenci:

Blanka Gołębiowska, Ambasada Rzeczypolitej Polskiej w Chińskiej Republice Ludowej
Ireneusz Ozga, Vici Polska


13:30 – 13:45 Działania ARR w zakresie wsparcia eksportu branży rolno-spożywczej

Prelegenci:


Agencja Rynku Rolnego

13:45 – 14:00 Logistyka

Prelegenci:

Tomasz Grzelak, Hatrans

14:00 – 15:00 Finansowe aspekty wymiany handlowej z Chinami

Prelegenci:

Anna Gorczyca, Bank Gospodarstwa Krajowego
ICBC
BGŻ
Andrzej Paczuski, Kancelaria Paczuski & Taudul

15:00 – 16:00 Lunch i networking

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Strona główna
  • Targi w Kantonie 2023
    • Spotkajmy się na Targach w Kantonie 2023
    • Targi Kantońskie 2023
    • Targi Kanton 2023
    • Canton Fair 2023
    • Targi w Chinach 2023
    • Targi w Hong Kongu 2023
  • Usługi inspekcyjne w Chinach
  • Audyt fabryki w Chinach
    • Audyt fabryki Chiny 2023
    • Audyt fabryki
  • Kontakt