Targi branży IT
Targi branży IT w Polsce i na świecie
24 marca 2015 VIII Targi eHandlu MTP Poznań
24-26 marca 2015 WHD.Global 2015 Europa-Park, Rust
26 listopada IT Future Expo 2015 Wrocław
24-26 marca 2015 WHD.Global 2015 Europa-Park, Rust
26 listopada IT Future Expo 2015 Wrocław
Aktualności
XI World Hosting Days 2015 – największe międzynarodowe wydarzenie usług IT
2015-03-20 Newseria.pl W dniach 24-26 marca w Niemczech odbędzie się XI edycja World Hosting Days - największe międzynarodowe targi branżowe usług IT. Wydarzenie zgromadzi największych graczy IT. O chmurze obliczeniowej, usługach IT i bezpieczeństwie danych mówić będzie m.in. Steve Wozniak, Edward Snowden i Sarah Harrison z WikiLeaks. W niemieckim Rust, podczas WordHostingDays 2015 (WHD.global), będzie można się spotkać z ponad 150 wystawcami z 88 krajów, co sprawia, że to największe międzynarodowe targi usług IT na świecie. Celem WHD jest prezentacja najnowszych i najciekawszych rozwiązań technologicznych dotyczących usług IT oraz integracja ekspertów z dziedziny przemysłu hostingowego, cloud computing i data center. Wśród partnerów imprezy są m.in. Microsoft, Dell, HP, Samsung, Citirx, VMWare, Intel, Asus. Targi w ubiegłym roku odwiedziło ponad 4000 specjalistów z branży IT. Organizatorzy przewidują w tym roku jeszcze większe zainteresowanie wydarzeniem. Globalna ekspansja chmury nr 1 Na WHD.global 2015 nie zabraknie akcentu z Polski. Od kilku lat polskim partnerem imprezy jest Beyond.pl. Poznańska firma, która obecnie buduje największe centrum danych w Polsce, przedstawi na niemieckim rynku ofertę pierwszej polskiej publicznej chmury obliczeniowej. – Nasz eksportowy produkt e24cloud będziemy prezentować wraz z ofertą resellingu zasobów w polskich centrach danych dla partnerów zagranicznych – mówi Rafał Roszak, z Beyond.pl. – Zainteresowanie naszą ofertą już jest pokaźne. Odbiorcy są pod wrażeniem elastyczności naszej chmury w zakresie konfiguracji i stabilności rozwiązania. Międzynarodowy ranking Cloudharmony lokuje nas obecnie w europejskim TOP 3 bezpiecznych chmur z SLA na poziomie 99,9986% – dodaje. Wizjonerzy branży IT Wśród tegorocznych gości eventu WHD.global, współtworzonego przez zespół z polskiego centrum danych, są wielkie nazwiska branży IT. Steve Woźniak, współzałożyciel Apple, opowie o początkach powstawania giganta z jabłkiem i o swoim podejściu do cloud computingu. Z kolei twórca popularnego opensource'owego systemu bazodanowego MySQL, Monty Widenius spróbuje odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób MySQl stał się wszechobecny i po 20 latach od powstania korzystają z niego tacy giganci, jak YouTube, Facebook i Google. Na targach gośćmi specjalnymi będą również prezes Kaspersky Lab Eugene Kaspersky i Edward Snowden. Dla uczestników z Polski partner targów Beyond.pl zapewnia możliwość darmowej rejestracji podając na: http://www.whd.global/es/visitors-registration.php kod: 5H561KC Więcej: Newseria.pl |
![]() VIII Targi eHandlu - święto internetowych sprzedawców w stolicy Wielkopolski. 2015-03-20 Newseria.pl Targi eHandlu to unikalna impreza, bo tylko tutaj jednocześnie można zapoznać się z tyloma rozwiązaniami z zakresu logistyki, obsługi płatności, prawa w handlu internetowym, hostingu, e-mail marketingu oraz innych obszarów wspierających sprzedaż internetową. Wśród wystawców znalazły się po raz kolejny tak znane marki jak: Dotpay, DPD, Komputronik, Skrill, Freshmail, FerBuy, Bold, Trusted Shops, IAI-Shop oraz wielu debiutantów, takich jak: DHL Parcel, OptiSale, Selly Shop, Spinacz.pl, FATPAK.PL, EIMAG Commerce, Mediaten, EmailLabs, bitREC, Frosmo. Poza znanymi już uczestnikom targów wystawcami, w tej edycji pojawi się kolejnych 30 firm, które nigdy wcześniej w tej imprezie nie uczestniczyły. Organizator targów Fundacja Polak 2.0 ma świadomość tego, jak trudno jest będąc właścicielem e-sklepu zapoznać się ze wszystkimi narzędziami i usługami, jakie pojawiają się na rynku. Możliwość zebrania w jednym miejscu wszystkich liczących się firm z branży e-commerce przekonuje zarówno wystawców, jak i uczestników. „Jako jednej z największych polskich firm na rynku płatności online, od lat dostarczającej innowacyjne usługi w zakresie płatności internetowych w obszarze e-commerce, nie mogło nas zabraknąć na Targach eHandlu. Zapraszamy na samo wydarzenie, jak i do naszego stoiska” - mówi Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay. Jak co roku, na Targach będzie okazja, by porozmawiać osobiście nie tylko z twórcami dedykowanych dla e-sklepów aplikacji czy narzędzi, ale także z praktykami z branży. Ludźmi, którzy na co dzień testują oferowane rozwiązania i mogą wyrazić autentyczne i wartościowe opinie na temat ich skuteczności. Poza możliwością zapoznania się z ofertą wystawców, goście imprezy mają - jak zawsze podczas Targów eHandlu - okazję do wysłuchania wykładów w formie case study. 18 prezentacji zostało podzielonych na dwie ścieżki, odbywające się równocześnie w dwóch salach. Podczas paneli prezentacji swoją wiedzą podzielą się m. in.: -Łukasz Duda, Netsprint -Sławomir Żurawski, Poczta Polska -Michał Flont, Nowe Kolory -Marek Włodarczyk, optivo -Jakub Cyran, GO.PL -Marek Broda SALESmanago -Florian Werner, remintrex.com -Piotr Stencel, Sheepla -Dominika Gankowska, Paczkomaty InPost -Piotr Guziur, Marketing Online -Witold Chomiczewski, Lubasz i Wspólnicy Eksperci przedstawią zagadnienia z zakresu SEO i SEM, wytłumaczą najbardziej problematyczne zagadnienia związane z nowelizacją ustawy konsumenckiej, przedstawią najnowsze narzędzia, stworzone z myślą o automatyzacji marketingu. Właściciele i osoby zarządzające e-sklepami będą mogli dowiedzieć się jak znane firmy z branży e-commerce radzą sobie z logistyką czy poprawą konwersji. Gwarancją ciekawych prezentacji jest fakt, że wybór tematów został oddany w ręce Internautów. Agenda powstała na podstawie listy rankingowej oddanych w sieci głosów. Udział w Targach eHandlu i prezentacjach jest bezpłatny - wystarczy wcześniej zarejestrować się na stronie www.targiehandlu.pl. Organizator zachęca, by rejestrować się jak najszybciej, ponieważ liczba miejsc podczas paneli prezentacji jest ograniczona. Więcej: Newseria.pl
Kryzys szansą dla e-sklepów.
2013-01-28 Newseria.pl Rynek e-handlu rośnie w siłę. W tej chwili w Polsce działa już około 12 tys. sklepów internetowych i codziennie przybywa nowych. Rynek już jest wart ok. 23 mld zł, a prognozy na ten rok są optymistyczne. Tym bardziej, że w trudnych czasach internet staje się sposobem na przetrwanie dla tradycyjnych sklepów. – Handel elektroniczny w Polsce i na świecie w najbliższym czasie będzie się rozwijał bardzo dynamicznie. Źródła podają, że w 2012 roku w Polsce zarobiliśmy w tym obszarze rynku prawie 23 mld zł. W 2013 roku prawdopodobnie będzie kilka miliardów więcej – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Agnieszka Borawska, product manager e-commerce w firmie Comarch. I dodaje: – Nic nie wskazuje na to, żeby dynamika wzrostu miała spadać, wręcz odwrotnie. W czasach recesji sprzedaż internetowa jest dobrym sposobem na budowanie przewagi konkurencyjnej. Na rynek wchodzą nowi gracze Tylko w ciągu ostatnich sześciu lat liczba e-sklepów zwiększyła się ponad czterokrotnie. Jeszcze w 2006 roku w Polsce było ich 2,8 tys. Tak duża popularność e-handlu powoduje, że stale przybywa nowych sklepów – w ostatnim czasie dołączyło m.in. kilka dużych sklepów spożywczych. – Do niedawna wydawałoby się, że ludzie nie będą kupowali jedzenia przez internet. Natomiast wyniki pokazują, że taka forma sprzedaży ma zastosowanie. Chętnie kupujemy towary, które są ciężkie, takie jak na przykład wodę czy mąkę – mówi Agnieszka Borawska. Prognozuje, że w najbliższym czasie e-sklepy mogą stać się popularnym polem działania firm z sektorów: motoryzacji, automatyki i przemysłu, sprzedających np. części składowe do maszyn, śruby, itp. Na rozwój e-handlu duży wpływ ma chęć do oszczędzania – danych z rynku krajowego nie ma, ale wiadomo np. że z rabatów w sieci w USA korzysta ponad 90 mln dorosłych mieszkańców, czyli niemal jedną trzecia całej populacji. Są także inne motory wzrostu tej branży. – Ludzie kupują w internecie również dlatego, że szukają wygody i wyspecjalizowanych produktów, których nie są w stanie kupić nigdzie indziej. Jeśli się popatrzy na mapę konsumentów, to okazuje się, że najszybciej rośnie grupa kupujących z obszarów poza miejskich. To są ludzie, którzy na co dzień nie mają dostępu do centrów handlowych. Dla nich internet jest właściwie jedyną możliwością zrobienia zakupów na miejscu, bez konieczności jechania do dużego miasta – podkreśla ekspertka Comarch. Reklama dźwignią e-handlu Konkurencja na rynku szybko rośnie, rośnie więc także znaczenie reklamy i marketingu. Jak wynika z raportu eHandel Polska 2012 jedynie 1 proc. sklepów internetowych nie ma budżetów na ten cel. Najpopularniejsze pozostają katalogi internetowe i pozycjonowanie SEO (tworzenie treści na stronach z użyciem słów, które klienci najczęściej wpisują do wyszukiwarek) – wybiera je około 70 proc. przedsiębiorstw. Nie brakuje też działań bardziej nowoczesnych. Około 60 proc. sklepów ma profile firmowe na serwisach społecznościowych lub jest obecnych w porównywarkach cenowych. Nierzadko przeprowadzane są także kampanie skierowane do indywidualnego odbiorcy, w tym m.in. te z zastosowaniem marketingu szeptanego. W takie narzędzie inwestuje około 31 proc. firm, a wzrosty tej formy reklamy są największe. Dla porównania, w 2009 roku kampanię „word of mouth” wybierało tylko 13 proc. sklepów. Dane z rynku pokazują także, że coraz większą popularnością cieszy się e-handel przez urządzenia mobilne. Według Zanox (sieci reklamy efektywnościowej) to on rozwija się w Polsce najlepiej, a wzrost tylko w ostatnim roku sięgnął 722 proc. – Rynek rozwija się bardzo dynamicznie, co powoduje, że sklepy obsługują coraz więcej zamówień. Poza kanałem mobilnym, innowacje w obszarze handlu internetowego będą dotyczyły obszarów związanych z obsługą klienta, magazynowaniem, synchronizacją zamówień internetowych z programem magazynowo-księgowym, który działa w firmie – prognozuje Agnieszka Borawska. Więcej: Newseria.pl |