Targi transportu, spedycji i logistyki 2017
Targi TSL w Polsce i na świecie 2017
Międzynarodowe Targi Transportu Spedycji i Logistyki to spotkanie biznesowe w formule wystawienniczej dla wybranej grupy wystawców. Spotkanie odbywać się będzie równolegle z targami Warsaw Truck Show, co umożliwi uczestnikom w jednym miejscu w tym samym czasie dokonać przeglądu portfolio ofertowego dostawców i usługodawców branży transportowej.
Podczas MT TSL odbędzie się platforma Business Caffe podczas, której ponad 30 firm i klastrów branżowych zaprezentuje swoje zapotrzebowanie na przewozy. Będzie to zatem niepowtarzalna okazja na pozyskanie nowych zleceń na transport.
Podczas MT TSL odbędą się sesje plenarne dedykowane rodzajom przewożonych ładunków: FMCG, farmaceutyki, AGD itp. Podczas targów ogłoszone zostaną również wyniki plebiscytu EKOfloty organizowanego przez ekspertów branży transportowej.
Podczas MT TSL odbędzie się platforma Business Caffe podczas, której ponad 30 firm i klastrów branżowych zaprezentuje swoje zapotrzebowanie na przewozy. Będzie to zatem niepowtarzalna okazja na pozyskanie nowych zleceń na transport.
Podczas MT TSL odbędą się sesje plenarne dedykowane rodzajom przewożonych ładunków: FMCG, farmaceutyki, AGD itp. Podczas targów ogłoszone zostaną również wyniki plebiscytu EKOfloty organizowanego przez ekspertów branży transportowej.
Aktualności
PKP CARGO dokonuje pierwszego w historii polskich kolei zagranicznego przejęcia za ponad 400 mln zł
Informacja prasowa 2015-05-29 PKP CARGO sfinalizowało przejęcie 80 proc. udziałów Advanced World Transport, drugiego co do wielkości kolejowego przewoźnika towarowego w Czechach i jednego z największych prywatnych przewoźników w Europie. Wartość transakcji wyniosła 427,3 mln zł. Tym samym PKP CARGO znacząco wzmacnia swoją strategiczną pozycję w regionie, jako zintegrowany operator logistyczny o europejskim zasięgu. Nabycie udziałów w AWT to jedno z największych przejęć firmy zagranicznej dokonywanych przez polską spółkę w ostatnich latach i pierwsza w historii tego typu akwizycja przeprowadzona przez podmiot z Grupy PKP. To także druga pod względem wielkości inwestycja polskiej firmy w Czechach. Podpisanie umowy i rozliczenie uzgodnionej ceny 103,2 mln euro (427,3 mln zł) to zwieńczenie procesu przejęcia, do którego sfinalizowania niezbędne było uzyskanie zgód organów antymonopolowych w Polsce, Niemczech, Słowacji i Czechach. Wraz z zamknięciem transakcji PKP CARGO wzmacnia istotnie swoją pozycję rynkową i potencjał rozwoju w korytarzu transportowym północ-południe. - Inwestycja w AWT to przełom w realizacji naszej strategii ekspansji zagranicznej. Czechy są bramą na południe Europy. Dzięki przejęciu AWT będziemy mogli jeszcze lepiej wykorzystać strategiczne położenie Polski, w szczególności Śląska, do rozwoju nowych połączeń i realizacji kompleksowych usług logistycznych i transportowych w trójkącie Bałtyk-Adriatyk-Morze Północne – mówi Adam Purwin, Prezes Zarządu PKP CARGO. – Potwierdzamy naszą umiejętność wykorzystania potencjału organizacyjnego i finansowego PKP CARGO. Dodatkowo, jesteśmy przekonani, że na naszym sukcesie będą mogły również skorzystać inne firmy, szczególnie przemysł. Warto pamiętać, że transport kolejowy stanowi ważną część naszej gospodarki, a wszystko wskazuje na to, że jego rola będzie w najbliższych latach rosła – dodaje Adam Purwin. - Historia AWT to historia sukcesu. Firma rozwinęła się od lokalnego przewoźnika do grupy kolejowej z ambicjami międzynarodowymi. Kiedy z punktu widzenia inwestycyjnego, AWT było w naszej ocenie gotowe do wystawienia na sprzedaż, zainteresowanie potencjalnych inwestorów i odzew rynkowy były bardzo duże. Zdecydowaliśmy się wybrać PKP CARGO, polskiego narodowego przewoźnika, bo spółka jest wiarygodnym i strategicznym partnerem, który gwarantuje długoterminowy rozwój AWT – mówi Zdeněk Bakala, dotychczasowy właściciel większościowego pakietu udziałów w AWT. – Wchodząc do rodziny PKP CARGO, drugiego największego gracza na rynku kolejowych przewozów towarowych w Europie, Grupa AWT uzyskuje wsparcie operacyjne doskonale zarządzanej spółki, dostęp do zasobów finansowych i zaplecza infrastrukturalnego, a tym samym zyskuje nowe możliwości rozwoju – dodaje Zdeněk Bakala. Po zamknięciu transakcji PKP CARGO uzyskuje skokowy wzrost udziału w rynku czeskim do 10 proc. To istotne, biorąc pod uwagę, że Czechy to dziewiąty pod względem wielkości rynek kolejowych przewozów towarowych w Europie. Tu krzyżują się główne szlaki transportowe kontynentu. Obecność PKP CARGO na tym rynku oznacza możliwość pozyskania nowych klientów i gwarantuje lepszą obsługę prowadzonych już przewozów do Czech i dalej na południe Europy. PKP CARGO uzyskuje również dostęp do terminala Ostrawa-Paskov, który jest zlokalizowany 60 km od granicy ze Słowacją i 25 km od granicy z Polską. Stanowi on bramę do ważnych punktów na mapie Europy oraz szansę na jeszcze bardziej dynamiczny rozwój przewozów intermodalnych realizowanych przez PKP CARGO. Jak podkreśla Adam Purwin, nabycie AWT nie zaspokaja apetytu PKP CARGO na rozwój działalności międzynarodowej. Będzie ona realizowana zarówno poprzez akwizycje, jak i strategiczne alianse z innymi przewoźnikami. - Staramy się budować trwałe relacje handlowe i operacyjne z partnerami z innych rynków po to, aby wydłużać nasze trasy i docierać z towarami możliwie najdalej. W tym celu podpisaliśmy między innymi strategiczne porozumienie z HŽ Cargo, narodowym przewoźnikiem w Chorwacji. Szukamy możliwości rozwoju czy to przez alianse, czy przez przejęcia innych przewoźników w trójkącie Morze Północne-Bałtyk-Adriatyk – mówi Adam Purwin. – Dla mnie szczególnie istotne jest również, że PKP CARGO dysponuje wysokiej jakości profesjonalistami z doświadczeniem, którzy są w stanie sprawnie przeprowadzać tak duże i skomplikowane transakcje. Paweł Waksman z Biura Strategii i Aleksandra Szymczak z Biura Prawno-Organizacyjnego, którzy przez wiele miesięcy prowadzili transakcję nabycia AWT, zasługują na gratulacje – podkreśla Adam Purwin. Szczegóły transakcji Sprzedającymi 80 proc. udziałów w Advanced World Transport byli Pan Zdenek Bakala oraz The Bakala Trust. Na podstawie zawartej 28 maja br. umowy PKP CARGO nabyło na własność 60.000 udziałów w kapitale zakładowym AWT, co uprawnia do wykonywania 80 proc. ogólnej liczby głosów na zgromadzeniu wspólników spółki. Pozostałe 20 proc. udziałów w akcjonariacie AWT posiada czeska spółka Minezit SE, z którą PKP CARGO podpisało umowę szczegółowo regulującą wzajemne relacje wspólników (shareholders agreement). Umowa z grudnia 2014 roku reguluje również harmonogram ewentualnego nabycia przez PKP CARGO pozostałych udziałów w AWT. O AWT Grupa AWT jest jednym z największych prywatnych kolejowych przewoźników towarowych w Europie i drugim pod względem wielkości przewoźnikiem w Czechach, z blisko 10-procentowym udziałem w rynku w 2013 roku pod względem pracy przewozowej. W 2013 roku Grupa AWT przewiozła 12 mln ton towarów, zrealizowała pracę przewozową na poziomie 1,54 mld tkm i wypracowała 282 mln euro przychodu. Grupa AWT świadczy usługi na terenie Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Niemiec, Rumunii, Bułgarii, Polski oraz Chorwacji. Zatrudniając ok. 2,1 tys. pracowników, Grupa AWT obsługuje kompleksowo duże zakłady przemysłowe w Europie Środkowej i Wschodniej. Specjalizuje się w przewozach towarów ciężkich i masowych, w tym węgla, stali oraz części samochodowych. Grupa AWT zarządza rozległym taborem kolejowym, obejmującym ok. 160 lokomotyw i ponad 5 tys. wagonów (w tym ponad 65 proc. własnych). Posiada zdywersyfikowany portfel usług – oprócz wykonywania przewozów towarowych jest także operatorem 60 bocznic kolejowych w Czechach, posiada spółkę świadczącą usługi taborowe (serwis i wynajem wagonów), a także spółkę wyspecjalizowaną w pracach budowlanych, rekultywacji i gospodarce odpadami. Więcej: http://pkpsa.pl Zmiana czasu na letni - 28/29 marca 2015 r.
Informacja prasowa 2015-03-26 W nocy z 28 na 29 marca br. (z soboty na niedzielę) nastąpi zmiana czasu z zimowego na letni. Wskazówki zegarów zostaną przesunięte o godzinę do przodu, z 02:00 na 03:00. Dla części połączeń nocnych uruchamianych przez PKP Intercity, oznacza to pozorną zmianę godzin kursowania. W tym roku zmiana godziny wypada w nocy z 28 na 29 marca. Przesunięcie wskazówek zegarów o godzinę do przodu, z godziny 02:00 na 03:00, wpłynie na rozkłady jazdy połączeń nocnych PKP Intercity. Choć czasy przejazdów pociągów nie ulegną zmianie, pojawi się pozorna różnica między godziną przyjazdu a codziennym rozkładem. Pasażerowie w żaden sposób tego nie odczują, jednak muszą pamiętać o przestawieniu zegarków – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Dokładne godziny kursowania pociągów w noc przejściową są dostępne na stronie www.intercity.pl, w punktach informacyjnych na dworcach oraz u konduktorów w pociągach. Pasażerowie mogą również skorzystać z Infolinii 19 757. Lista pociągów, na które wpływ będzie miała zmiana czasu dostępna jest tutaj Od 2000 r., w całej Unii Europejskiej, czas letni zaczyna obowiązywać w ostatnią niedzielę marca, a kończy w ostatnią niedzielę października. Zmianę czasu stosuje się w kilkudziesięciu krajach na całym świecie, w tym we wszystkich państwach europejskich, z wyjątkiem Islandii. Poza naszym kontynentem stosuje się go m.in. w USA, Kanadzie, Meksyku, Australii i Nowej Zelandii. Więcej: pkpsa.pl |
Nowa linia Dachser Stryków – Clermont-Ferrand.
2015-06-08 Newseria.pl Dzięki nowemu połączeniu Stryków – Clermont-Ferrand przesyłki Dachser z Polski do całej zachodniej i południowo-wschodniej Francji w ramach usług entargo trafią już w trzy dni robocze. Również przesyłki z całej Francji do Polski będą transportowane maksymalnie w 3 dni. Zastosowanie kontenerów wymiennych pozwoli na realizację bezpośredniego połączenia również z oddziałem Azkar w Barcelonie – kontener ze Strykowa z przesyłkami do Hiszpanii trafi przez hub przeładunkowy Clermont-Ferrand do Barcelony, dzięki czemu przesyłki dotrą nawet do najbardziej odległych hiszpańskich oddziałów, jak Malaga czy Sevilla, zaledwie w 4 dni robocze. Jest to jedno z naszych najdłuższych połączeń, trasa Stryków – Clermont-Ferrand – Barcelona ma długość ponad 2300 km – mówi Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. Dzięki zastosowaniu kontenerów wymiennych transport będzie realizowany w sposób nieprzerwany. W realizację takiego połączenia będzie zaangażowanych 5 pojazdów i przynajmniej 10 kierowców. W ramach usług entrago paleta odebrana od nadawcy np. w Rzeszowie w poniedziałek, zostanie doręczona do odbiorcy w Barcelonie już w czwartek – wyjaśnia Grzegorz Lichocik. Nowe połączenie zwiększy przepustowość między Polską, Francją i Hiszpanią, a także przejmie część przesyłek z obciążonej linii ze Strykowa do Überherrn, jednego z trzech eurohubów Dachser. W przypadku transportu na Półwysep Iberyjski nasi klienci mogą korzystać z rodziny usług entrago: targospeed, targofix i targoflex, w zależności od tego, jak szybko ich przesyłki muszą być dostarczone. Uruchomienie tego projektu pokazuje wysoką skuteczność kooperacji wewnątrz naszej sieci – za pomocą trzech platform – Stryków, Clermont-Ferrand i Barcelona umożliwiamy także bardziej sprawny i szybki transport przesyłek do Francji i Hiszpanii importowanych z Litwy, Łotwy i Estonii – podsumowuje Grzegorz Lichocik. Dachser w Polsce Firma Dachser zatrudnia obecnie w Polsce 329 pracowników w 8 oddziałach (dwa w Warszawie oraz w Strykowie, Szczecinie, Wrocławiu, Poznaniu, Sosnowcu oraz Gdańsku). Firma specjalizuje się w obsłudze transportu ładunków drobnicowych w eksporcie (ładunki częściowe i całopojazdowe), logistyce kontraktowej, magazynowaniu i konfekcjonowaniu towarów, a także logistyce transportu lotniczego i morskiego. Więcej: Newseria.pl Imponujący wzrost udziału rynkowego PKP CARGO w lutym, silne wzrosty w intermodalu.
Informacja prasowa 2015-03-26 Odbicie na rynku przewozów węgla i zwiększenie wolumenu transportowanych kruszyw przyczyniło się do dobrych wyników przewozowych Grupy PKP CARGO w lutym. Spółka przewiozła łącznie 7,5 mln ton ładunków, co przełożyło się na wzrost udziału rynkowego o ponad 3 pkt proc. do poziomu 49,2 proc. Podobnie jak w styczniu, silną dynamikę wzrostu, tym razem o 8 proc. w ujęciu rocznym, PKP CARGO odnotowało w segmencie przewozów intermodalnych. Z danych GUS wynika, że pod względem masy rynek skurczył się w lutym o 1,4 mln ton w ujęciu rocznym. Natomiast pod względem wykonanej pracy przewozowej rynek zwiększył się o 2,4 proc. do 3,6 mld tonokilometrów. W tym czasie Grupa PKP CARGO zwiększyła prace przewozową do 2 mld tonokilometrów, dzięki czemu jej udział rynkowy utrzymał się na ubiegłorocznym poziomie 56,8 proc. Na przewozy PKP CARGO wciąż negatywnie oddziałuje sytuacja na Ukrainie. Widać to w wynikach przewozowych transportowanych stamtąd wcześniej metali. Widocznej poprawie w lutym uległa natomiast sytuacja na rynku transportu węgla, w szczególności w relacjach portowych. Ponadto od lutego PKP CARGO samodzielnie realizuje m.in. przewozy polskiego węgla do Niemiec. Istotnym czynnikiem poprawy wyników jest także rozpoczęcie sezonu zwiększonych przewozów kruszyw. Podtrzymana została pozytywna tendencja w przewozach kontenerów – w styczniu PKP CARGO zwiększyło przewozy intermodalne w ujęciu rocznym o 8 proc. To efekt nowych umów i wprowadzonych produktów. Przykładowo, od kilku miesięcy działa uruchomiony przez PKP CARGO pociąg operatorski (regularne połączenie), kursujący między Franowem a portem w Gdańsku. Obecnie w tygodniu kursuje pięć takich pociągów. - Nasza strategia działania przynosi efekty. Wzrost udziału o 3 punkty procentowe na pełnym wyzwań rynku potwierdza, że PKP CARGO dysponuje unikalnym know-how i zasobami taborowymi dostosowanymi do potrzeb i wymagań naszych Klientów – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP CARGO ds. handlowych. – W lutym odżył transport węgla, ruszyły też przewozy kruszyw. Szczególnie cieszą nas dane o dynamice wzrostu intermodalu, świadczące o dobrym przyjęciu przez klientów nowych rozwiązań, takich jak pociąg operatorski. Pracujemy nad nowymi produktami, które pozwolą Grupie PKP CARGO systematycznie umacniać pozycję w tym najbardziej perspektywicznym segmencie rynku – dodaje Jacek Neska. PKP CARGO jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 49 proc. w ujęciu masy i 57 proc. w ujęciu pracy przewozowej. Pod względem przewiezionej masy udział Grupy PKP CARGO rósł przez siedem miesięcy z rzędu, od czerwca do grudnia 2014 roku, a pod względem pracy przewozowej przez cztery miesiące, od września do końca 2014 roku. Więcej: pkpsa.pl |