Targi w Chinach i Azji
  • Strona główna
  • Targi w Kantonie 2023
    • Spotkajmy się na Targach w Kantonie 2023
    • Targi Kantońskie 2023
    • Targi Kanton 2023
    • Canton Fair 2023
    • Targi w Chinach 2023
    • Targi w Hong Kongu 2023
  • Usługi inspekcyjne w Chinach
  • Audyt fabryki w Chinach
    • Audyt fabryki Chiny 2023
    • Audyt fabryki
  • Kontakt


Czym są Targi

Targi to tradycyjnie rodzaj wystawy, ekspozycji towarów na arenie międzynarodowej lub krajowej, połączonej ze sprzedażą. Obecnie pojmowane jako wydarzenia targowe – narzędzie marketingu bezpośredniego (twarzą w twarz), służące budowaniu relacji z dotychczasowymi i potencjalnymi kontrahentami. Ekspozycja targowa jest tylko jednym z elementów tworzących targi. Inne elementy wydarzenia targowego to m.in. eventy, matchmaking, konferencje i seminaria. Obserwuje się wysoką specjalizację wydarzeń targowych, koncentrację na określonych sektorach rynku. Coraz wyraźniej następuje także podział na targi typu business-to-business oraz business-to-costumer. Targi to także określenie na zespół infrastruktury, tj. hal, biur i zaplecza organizacyjnego. Największym kompleksem tego typu w Polsce są Międzynarodowe Targi Poznańskie, skupiające ponad 50% powierzchni wystawienniczej kraju oraz ponad 60% wystawców krajowych.

Największymi terenami targowymi w Europie dysponują Targi Frankfurt – jest to 578.000 m² powierzchni targowej w halach i na otwartym powietrzu. Na targach frankfurckich wystawia się corocznie ok. 64000 wystawców, a ekspozycje oglądane są przez ponad 4 mln. odwiedzających.

Targi to miejsce spotkań handlowych organizowanych regularnie, zawsze w tym samym ośrodku, w ustalonych odstępach czasu, o ograniczonym z góry czasie trwania. Ich zadaniem jest umożliwienie uczestnikom zaprezentowania oferty w celu dokonania transakcji handlowych. Targi, będące formą zorganizowanego rynku, umożliwiają kontakt wielu sprzedających z wieloma kupującymi. Sprzedający przedstawiają swoje oferty, przy czym są one najczęściej połączone z wystawieniem na widok publiczny towarów (eksponatów) lub ich próbek.

Uczestnicy
Targi tworzone są przez trzech partnerów:
  • organizator imprezy (przedsiębiorstwo targowe),
  • wystawca,
  • interesant.
Dodatkowymi podmiotami są goście (w tym przedstawiciele mediów) oraz zwiedzający.

Funkcje pełnione przez targi
  1. Funkcja kreatora rynku, która przejawia się w tym, że towar zostaje zaprezentowany po to, aby znalazł swego nabywcę,
  2. Funkcja informacyjna, polegająca na prezentacji towaru, której towarzyszą różne formy informacji i zachęty, pobudzające zainteresowanie oferowanym do sprzedaży towarem.
  3. Targi doprowadzają do zawarcia transakcji lub przygotowania przesłanek jej realizacji w przyszłości. Umożliwia to bezpośrednie zetknięcie sprzedawcy z nabywcą lub zetknięcie ich przedstawicieli, co oznacza, że realizowany na targach handel ma charakter sprzedaży osobistej.
  4. Powodują strategiczne działania firm sprzedających przez promocję producenta lub jego pośrednika i produktów. Promocją jest samo wystawianie towarów, a także reklama towarzysząca wystawie.
  5. Propagują innowacje, zwłaszcza nowe produkty.

Cele targów
  • korzystne zaprezentowanie firmy i jej oferty, zwłaszcza nowych produktów i usług,
  • nawiązywanie bądź utrzymywanie kontaktów z partnerami rynkowymi,
  • zawieranie lub finalizowanie umów handlowych,
  • obserwacja działań konkurencji (benchmarking),
  • identyfikacja nowych trendów na rynku branżowym,
  • obserwacja atrakcyjnych ekspozycji targowo - wystawienniczych innych firm jako inspiracji dla własnych działań w przyszłości,
  • uzyskiwanie nagród i wyróżnień (informacje o ich przyznaniu produktów lub firmie są wyk
Rodzaje targów
  1. Z uwagi na zasięg branżowy
    • targi uniwersalne (wszystkie grupy wystawców i zwiedzających),
    • targi specjalistyczne (zorientowane na produkt, na proces technologiczny, na temat).
  2. Z uwagi na zasięg geograficzny
    • światowe (globalne),
    • międzynarodowe,
    • krajowe,
    • regionalne (lokalne).
  3. Z uwagi na adresatów oferty
    • międzynarodowe,
    • krajowe,
    • B2B,
    • B2C.
  4. Czas i okres trwania targów
    • cykl roczny, dwuletni, trzyletni,
    • dni robocze, weekendy,
    • trzy, cztery, pięć, sześć dni.
Rola targów jako instrument komunikacji marketingowej
Targi koncentrują się na następujących obszarach komunikacji marketingowej: badania rynku, działania promocyjne, public relations oraz sprzedaż.

Targi jako źródło informacji o rynku
Targi są znakomitym miejscem prowadzenia badań nad doskonaleniem ofert, wizerunkiem marki, relacjami z dostawcami. Stwarza to niepowtarzalną okazję nie tylko do zaprezentowania swojej oferty, lecz także do zbadania, jak jest ona oceniana przez innych i jakich zmian w niej oczekują. Wyróżnia się co najmniej siedem obszarów badawczych:

  • efektywność konkretnych imprez targowych,
  • ocena wystawianych produktów, dokonywana przez zwiedzających,
  • własna ocena produktów na tle konkurencji, optymalna cena rynkowa, koncepcja pozycjonowania,
  • wizerunek marki - badania dostarczają informacji na temat ogólnej oceny branży, pozycji i oceny firmy na tle branży, mocnych i słabych stron wizerunku firmy, efektywności przedsięwzięć promocyjnych,
  • oferta firm konkurencyjnych - badania zazwyczaj koncentrują się na analizie oferty produktowej i usługowej konkurentów, a także ich cen, opustów, warunków zakupu, systemów dystrybucji, obsługi posprzedażowej,
  • materiały informacyjne - swobodny dostęp do materiałów konkurencyjnych daje możliwość ich porównania z własnymi materiałami ze względu na asortyment, estetykę, czytelność, układ, zawartość merytoryczną,
  • potrzeby i oczekiwania klientów oraz partnerów handlowych - badania mogą być stosunkowo łatwą do pozyskania "na miejscu" skarbnicą informacji na temat ich oczekiwań i postaw wobec prezentowanej oferty.
Badania marketingowe w trakcie imprez targowych można realizować samodzielnie albo powierzyć w części lub całości profesjonalnym firmom badawczym. Do zbierania danych można wykorzystać ludzi lub urządzenia elektroniczne: liczniki ruchu, zapis elektroniczny, monitory dotykowe itp.

Targi jako instrument public relations 
Targi i wystawy są doskonałym instrumentem public relations. Są miejscem o wiele ważniejszym dla odwiedzających w fazie gromadzenia informacji niezbędnych do podjęcia zakupu niż jako miejsce zakupu. Imprezy tego typu zalicza się do kategorii tzw. komunikacji poszukiwanej. Ponadto wystawcy mają możliwość podkreślić swoją pozycję rynkową, wynikającą z faktu uczestnictwa w imprezie oraz skali przygotowania ekspozycji.

Źródło: MFiles.pl i Wikipedia.pl

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Strona główna
  • Targi w Kantonie 2023
    • Spotkajmy się na Targach w Kantonie 2023
    • Targi Kantońskie 2023
    • Targi Kanton 2023
    • Canton Fair 2023
    • Targi w Chinach 2023
    • Targi w Hong Kongu 2023
  • Usługi inspekcyjne w Chinach
  • Audyt fabryki w Chinach
    • Audyt fabryki Chiny 2023
    • Audyt fabryki
  • Kontakt