Wiadomości Targowe to nowoczesny w formie magazyn informacyjny branży wystawienniczej prezentujący imprezy wystawiennicze w Polsce i na świecie. Magazyn
skierowany jest do organizatorów i operatorów centrów wystawienniczych,
wystawców, odwiedzających oraz wszystkich zainteresowanych nowoczesną
branżą targową.
Pierwsza edycja Warsaw Moto Show
już w listopadzie w nowoczesnym centrum wystawienniczym Warsaw Expo.
Warsaw Moto Show to wydarzenie skierowane do sektora B2B oraz klienta indywidualnego, które daje możliwość zapoznania się z ofertą największych liderów motoryzacji na polskim rynku. W czasie targów zostaną zaprezentowane najnowsze modele samochodów, targi odwiedzą najwięksi miłośnicy motoryzacji, a każdy planujący zakup samochodu będzie miał zapewnioną kompleksową obsługę związaną z nabyciem auta. Wydarzenie odbędzie się w dniach 20-22 listopada 2015 r. w nowoczesnym centrum wystawienniczym Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. Więcej: http://warsawexpo.eu/pl/Motoshow Ukraińskie firmy chcą przez polski rynek IT zdobywać klientów w Europie. Branżowe targi i konferencje ułatwiają nawiązywanie relacji.
Newseria.pl 2015-07-09 Rynek IT i urządzeń mobilnych w Polsce dynamicznie się rozwija. Prawie 60 proc. Polaków korzysta ze smartfonów. Potencjał rynku dostrzegają nie tylko krajowe, lecz także zagraniczne firmy. Bardzo duże zainteresowanie Polską jest między innymi na Ukrainie. Tamtejsze firmy – ze względu na trudną sytuację gospodarczą i polityczną w kraju – chcą zdobywać klientów w Polsce, a także planują dalszą ekspansję przez polski rynek. Branżowe targi i konferencje ułatwiają nawiązywanie międzynarodowych relacji. – Rynek telekomunikacyjny i IT w Polsce i Europie Wschodniej jest bardzo ciekawy. Jego potencjał jest cały czas rosnący, dlatego że technologie, trendy oraz produkty cały czas się zmieniają. Nieustannie rośnie też zapotrzebowanie na nowe usługi – mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Cieślak, prezes MIT MEDIA Group, organizatora Mobility Reseller Days. Rynek urządzeń mobilnych rośnie dynamicznie zarówno w Europie, jak i w Polsce. Według najnowszych szacunków TNS Polska pod koniec 2015 roku ponad 60 proc. Polaków będzie korzystać ze smartfonów. Jeszcze trzy lata temu było to zaledwie 25 proc. Podobnie jest na całym kontynencie. Jeśli ten trend się utrzyma, to w 2019 roku liczba smartfonów w Europie przekroczy liczbę jej mieszkańców i sięgnie 760 milionów. Polski rynek z racji swojego położenia jest miejsce, gdzie kojarzą i integrują się firmy ze wschodu i zachodu kontynentu. Problemem w zacieśnianiu relacji biznesowych jest jednak bieżąca sytuacja polityczno-ekonomiczna panująca za naszą wschodnią granicą. – Firmy z Rosji i Ukrainy, które przeżywają kryzys gospodarczy, szukają w Polsce relacji. Nasz kraj jest dla nich ciekawym miejscem ze względu na wspólną kulturę, bliskość logistyczną, strefę czasową, poza tym jest dla nich bardziej przyjazna – wyjaśnia Tomasz Cieślak. Jak podkreśla, potencjał ukraińskich firm działających na tym rynku jest dość znaczny, choć w dużej mierze zależy od zaangażowania finansowego. Europa jest otwarta na nowe pomysły, które dają możliwości rozwoju i kooperacji między firmami z różnych krajów. Nie oznacza to jednak, że zaistnienie na polskim rynku i nawiązanie relacji biznesowych jest dla nich proste. Pomagają w tym jednak imprezy branżowe, konferencje i targi, które przyciągają wystawców i firmy z całego świata. – Mobility Reseller Days jest właśnie takim wydarzeniem branżowym, podczas którego spotykamy się z firmami z Europy i ze Wschodu, również z Chin. To ułatwia nawiązywanie wielu relacji biznesowych. Chodzi tu przede wszystkim o dostawców produktów, dystrybutorów, kanały sprzedaży i sieci zakupowo-sprzedażowe. Takie miejsca wpływają pozytywnie na budowanie biznesu – mówi Tomasz Cieślak. Podczas tegorocznej edycji MRD w październiku br. organizatorzy oczekują wielu nowości związanych z telefonią komórkową, tabletami czy usługami. W ubiegłym roku swoją aktywność zaznaczyły firmy z Ukrainy, Francji czy Rumunii. Nie zabrakło także przedstawicieli uznanych międzynarodowych marek, jak Intel czy Samsung. Także w tym roku oczekiwanych jest wiele ciekawych premier, chociaż – jak zaznacza Tomasz Cieślak – szczegóły na temat prezentowanych produktów będą znane w późniejszym terminie. – Ostatni kwartał jest o tyle ciekawy, że zawsze mamy do czynienia z największą sprzedażą. Wiąże się to m.in. z back to school, czyli rozpoczęciem roku szkolnego i akademickiego. Potem mamy promocje związane ze świętami, więc na pewno pojawi się bardzo dużo ciekawych produktów i usług podczas Mobility Reseller Days – zwraca uwagę przedstawiciel MIT MEDIA Group. Tegoroczna edycja targów Mobility Reseller Days odbędzie się w dniach 7-8 października w centrum konferencyjnym EXPO XXI w Warszawie. Newseria.pl Forbis Group na targach ReDi.
2015-06-01 Newseria.pl Forbis Group, ekspert w rozwiązaniach projektowych dla branży retail, weźmie udział w tegorocznej edycji targów ReDi. Targi ReDi to europejskie centrum spotkań oraz wymiany doświadczeń przedstawicieli miast, najemców, deweloperów oraz instytucji finansowych działających i rozwijających się na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Nadchodząca edycja odbędzie się w dniach 10-11 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie. - Udział w targach ReDi jest doskonałą okazją do zaprezentowania oferty Forbis Group oraz do nawiązania i podtrzymania kontaktów biznesowych. Wydarzenia tego typu wspomagają kierunkowe działania naszej firmy i jednocześnie są szansą na spotkanie ze specjalistami z branży. Ponadto, zyskujemy dodatkową możliwość przedstawienia projektów, które ostatnio zrealizowaliśmy i tych, nad którymi pracujemy obecnie – mówi Marcin Powierza, dyrektor zarządzający Forbis Group. Na targach Forbis Group będą reprezentować m.in.: Marcin Powierza, dyrektor zarządzający; Mateusz Laskowski, dyrektor operacyjny oraz szefowa działu projektowego Anna Sulima-Gillow. - W tym roku stand będzie się różnił od stoisk z poprzednich lat. Firma zdecydowała się na odświeżenie logo, stąd zmiany kolorystyki - mocnym akcentem będzie kolor zielony, który znajduje się w nowym logo – podkreśla Karolina Czapska, architekt Forbis. Podczas ReDi 2015 odbędzie się prezentacja nowych i istniejących centrów handlowych w Polsce, najnowszych technologii oraz usług dla najemców i centrów handlowych. Więcej: Newseria.pl FANUC Polska zaprasza na targi PLASTPOL 2015.
2015-05-18 Newseria.pl Polski oddział japońskiej firmy FANUC, światowego lidera technologii CNC i robotyki zaprasza do udziału w XIX edycji Międzynarodowych Targów Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy PLASTPOL, odbywających się w Kielcach w dniach 26 – 29 maja br. Podobnie jak w latach poprzednich odwiedzający targi będą mieli okazję zapoznać się z najnowszymi produktami japońskiego producenta. Główną atrakcją ekspozycji FANUC bedzie premierowy pokaz całkowicie elektrycznej wtryskarki FANUC ROBOSHOT we współpracy z manipulatorem opartym na innowacyjnym systemie sterowania FANUC Power Motion i A oraz robotem przemysłowym FANUC LR Mate 200iD. Targi PLASTPOL to jedna z najważniejszych okazji do spotkania wiodących firm z branży tworzyw sztucznych i gumy. Ekspozycje targowe od lat przyciągają setki producentów z Polski i Europy, którzy poszukują informacji na temat najnowszych rozwiązań technologicznych, możliwych do zastosowania w wymagających procesach precyzyjnego formowania tworzyw sztucznych. "FANUC już od ponad 30 lat dostarcza producentom na całym świecie wstryskarki elektryczne. Wciąż wsłuchujemy się w potrzeby rynku i udoskonalamy nasze produkty. Z myślą o tegorocznych targach PLASTPOL przygotowaliśmy wyjatkowy pokaz w pełni zautomatyzowanego gniazda produkcyjnego stworzonego w celu produkcji elementów z tworzyw sztucznych - od etapu wytworzenia detalu, aż po jego odpowiednie zapakowanie" - mówi Sławomir Jankowski, Sales Manager Roboshot w firmie FANUC Polska. Aplikacja pokazowa została przygotowana w oparciu o precyzyjną i energooszczędną wtryskarkę elektryczną FANUC ROBOSHOT Alpha-S100iA oraz duet robotów przemysłowych - 6-osiowego robota LR-Mate oraz 3-osiowego robota kartezjańskiego, zbudowanego w oparciu o system sterowania FANUC Power Motion i. Roboty zastosowane w aplikacji będą odpowiedzialne za precyzyjny i w pełni niezawodny proces odbierania detali z wtryskarki oraz ich pakowanie. Warto podkreślić, że dzięki swoim indywidualnym cechom i wyspecjalizowanym funkcjom, roboty te są wręcz stworzone do pracy w wysokowydajnych procesach produkcji delikatnych i szczególnie wymagających detali. Należy również zaznaczyć, że model sterowania CNC zastosowany w ramach pokazowej aplikacji zostanie zaprezentowany producentom w Polsce po raz pierwszy. Połączenie trzech flagowych technologii FANUC w jeden, w pełni zautomatyzowany i niezawodny system produkcyjny było możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji procesowych i komunikacyjnych, a także niezrównanej precyzji, gwarantowanej przez wszystkie produkty FANUC. Całkowicie elektryczna wtryskarka ROBOSHOT stanowiąca główny element aplikacji bazuje na zaawansowanych technologicznie napędach i sterowaniach stworzonych przez firmę FANUC. Dzięki temu osiąga najwyższą dokładność, a dodatkowo charakteryzuje się wyjątkowo wysoką precyzją, stabilnością procesu niezależnie od warunków zewnętrznych, niezawodnością działania i możliwością prowadzenia produkcji przy zachowaniu bardzo wysokich wymagań dotyczących czystości produkcji. Robot LR MATE 200iD, odpowiedzialny za odbieranie detali i ich pakowanie to nowy, udoskonalony robot firmy FANUC, stworzony z myślą o integracji z maszynami standardowymi oraz maszynami specjalnego przeznaczenia, znakomicie sprawdzający się w operacjach pick’n’place. W porównaniu do swojego poprzednika (LRMate200iC) jest szybszy, a przy tym znacznie silniejszy (dzięki zwiększeniu dopuszczalnego momentu bezwładności przenoszonego ładunku). Czas pojedynczego, przykładowego cyklu o trajektorii 25-300-25mm wynosi 0.31sek. Robot posiada wbudowane elektrozawory do obsługi chwytaka oraz wejścia/wyjścia na ramieniu do sterowania sprzętem zewnętrznym. W celu zwiększenia funkcjonalności, maszyna może być dodatkowo wyposażona w zintegrowane czujniki siły (FANUC Force Sensor FS-15iA) lub wizji (system wizyjny FANUC iRVision). Dzięki dedykowanym pakietom, robot może wykonywać najbardziej skomplikowane operacje montażu, obróbki, pick’n’place czy samodzielnego lokalizowania detali z jednoczesną wizyjną kontrolą jakości. Co ważne, robot wykonuje swoje zadania podejmując autonomicznie decyzje na podstawie bodźców zewnętrznych. Poprzez obsługę szerokiej gamy protokołów komunikacyjnych (wejścia/wyjścia cyfrowe, analogowe, EthernetIP, DeviceNet, Profibus, Profinet, ModbusTCP) robot jest przystosowany do współpracy z urządzeniami i maszynami zewnętrznymi. W tym celu rozwinięte zostały również dedykowane funkcje służące bezpieczeństwu jego współpracy z innymi urządzeniami lub człowiekiem. Z kolei sterowanie Power Motion i, które będzie miało swoją premierę podczas targów w Kielcach, to jedyne sterowanie CNC dostępne na rynku stworzone z myślą o potrzebach efektywnego sterowania ruchem w złożonych aplikacjach przemysłowych. Autorskie rozwiązanie FANUC jest dedykowane do sterowania wieloma osiami, ścieżkami (obsługuje do 32 osi i 4 ścieżek), prędkościami i momentami obrotowymi — od pozycjonowania po wielościeżkową interpolację osi. Nadaje się idealnie do maszyn, takich jak: prasy, ładowarki, stemplownice, piły cierne druciane, nawijarki, napełniarki czy wtryskarki. - "To wyjątkowe urządzenie sterujące — często szybsze i bogatsze pod względem użytecznych funkcjonalności niż konwencjonalne rozwiązania — umożliwia zarządzanie procesem ładowania i rozładowywania detali na całej linii produkcyjnej przy użyciu szyny i kilku robotów " - dodaje Jakub Grabiec, Sales Manager CNC w firmie FANUC Polska. Z uwagi na bardzo krótkie czasy reakcji sterowania, duży poziom jego uniwersalności oraz stosunkowo niski koszt inwestycji, jest on doskonałą alternatywą dla rozwiązań opartych na sterownikach PLC. Co równie ważne, sterowanie tego typu jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze, a pracownicy posiadający wiedzę na temat technologii CNC mogą je łatwo zaprogramować. O wyjątkowym poziomie bezpieczeństwa działania aplikacji pokazowej, a jednocześnie płynności realizowanego procesu produkcyjnego, decydują autorskie funkcje bezpieczeństwa FANUC zintegrowane we wszystkich współpracujących ze sobą urządzeniach. Warto wiedzieć, że FANUC już w konfiguracji podstawowej wyposaża kontrolery robotów w szereg funkcji programowych ułatwiających i przyspieszających programowanie oraz dających duże możliwości monitorowania działania robota. Natomiast wtryskarki FANUC ROBOSHOT są wyposażone w szereg funkcji ochronnych, które monitorują każdy etap procesu formowania wtryskowego, niwelując ryzyko zaistnienia jakichkolwiek nieprawidłowości. Podczas tegorocznej prezentacji będzie można przekonać się, że funkcje takie jak np. AI Mould Protection (pozwala na monitorowanie i ochronę formy wtryskowej na przestrzeni całej drogi otwarcia/zamknięcia formy) w istotny sposób wpływają na niezawodność i ciągłość realizacji procesu, dzięki czemu gniazdo produkcyjne jest w pełni bezpieczne, niezawodne i pracuje w sposób całkowicie automatyczny. ZAPRASZAMY SERDECZNIE DO ODWIEDZANIA STOISKA FIRMY FANUC POLSKA! XIX Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy PLASTPOL TARGI KIELCE S.A. ul. Zakładowa 1, Kielce Stoisko FANUC Polska - nr G27 Więcej: Newseria.pl DuPont na targach Achema 2015.
2015-06-03 Newseria.pl W grupie tej znajdują się tworzywa fluorowe i powłoki przemysłowe znane powszechnie pod nazwą Teflon, uszczelnienia na bazie fluoroelastomerów Viton oraz wysokowydajne środki smarne Krytox. Firma zaprezentuje także ECCtreme ECA - nowe tworzywo fluorowe odporne na wysokie temperatury, przetwarzalne technikami termoplastycznymi, które może być stosowane w warunkach długotrwałego oddziaływania wysokich temperatur, sięgających nawet 300 st. C. Podczas otwartego seminarium "Ograniczanie korozji poprzez zastosowanie tworzyw fluorowych Teflon", przedstawiciele firmy DuPont omówią również zalety rozwiązań antykorozyjnych na bazie tworzywa Teflon w oparciu o najnowsze przykłady zastosowań. Awarie występujące w trakcie chemicznych procesów produkcyjnych wywołane przez korozję mogą być między innymi przyczyną wycieków, emisji zanieczyszczeń, zmniejszenia wydajności oraz wzrostu kosztów produkcji lub spadku jakości produktów. Elementy wykonane z tworzyw fluorowych Teflon charakteryzują się wyjątkową odpornością na korozję w szerokim zakresie temperatur, co stanowi rozwiązanie często bardziej wszechstronne i ekonomiczne niż zastosowanie w tym celu wielu różnych, czasem niekonwencjonalnych metali lub stopów. Dostępne zarówno w postaci stałej (proszek) jak i ciekłej, mogą znaleźć zastosowanie w szerokiej gamie komponentów o różnorodnych kształtach i rozmiarach. Tworzywa fluorowe nie są kruche ani łamliwe - stąd ich wysoka odporność na oddziaływanie mechaniczne (wstrząsy, uderzenia) oraz wytrzymałość na szok termiczny. Posiadają niski współczynnik tarcia, co ułatwia ich funkcjonowanie jako elementów składowych ruchomych części, takich jak zawory kulowe lub czopowe, a ich charakterystyczne właściwości antyadhezyjne przeciwdziałają tworzeniu się osadów i ułatwiają czyszczenie. Firma DuPont opracowała też specjalne gatunki tworzyw fluorowych spełniające wymogi dyrektyw ATEX. Nowością w portfolio powłok przemysłowych Teflon jest pierwszy system jednowarstwowy z tworzywa Teflon PTFE wytworzony całkowicie na bazie wody, łatwy w użyciu, o niskim wskaźniku VOC (lotnych związków organicznych). System posiada doskonałe właściwości antykorozyjne, zapewniając jednocześnie wystarczający poślizg zapobiegający zacieraniu. Został specjalnie zaprojektowany do powlekania elementów instalacji na platformach wiertniczych, a także instalacji stosowanych w przetwórstwie chemicznym i elementów złącznych w systemach uzdatniania wody, na takie podłoża jak stal węglowa, stal nierdzewna i aluminium. ECCtreme ECA należy do nowej rodziny flouropolimerów przetwarzalnych technikami termoplastycznymi, które łączą w sobie właściwości fizyczne, elektryczne i chemiczne typowe dla tworzyw fluorowych z bardzo wysoką odpornością termiczną, co oznacza, że produkt ten może być stosowany w warunkach ciągłego oddziaływania wysokich temperatur, nawet do 300 st. C. Jest to więc odpowiedni materiał do wytwarzania osłon kabli, przewodów i czujników stosowanych np. w systemach odzysku energii geotermalnej, w przemyśle naftowym i gazowym oraz w przemyśle lotniczym i kosmonautyce. Fluoroelastomer Viton jest oferowany w wielu gatunkach, które różnią się odpornością chemiczną i właściwościami mechanicznymi, tak, aby mogły sprostać wymaganiom różnorodnych zastosowań i procesów. Ich znakomita wytrzymałość termiczna w zakresie temperatur od -40 st. C do 200 st. C oraz odporność na oddziaływanie agresywnych związków chemicznych i paliw silnikowych, sprawia, że dobrze sprawdzają się jako uszczelnienia w różnych gałęziach przemysłu, w szczególności w przemyśle chemicznym, motoryzacyjnym i ogólnym. Podczas seminarium firmy DuPont na targach Achema 2015 "Ograniczanie korozji poprzez zastosowanie tworzyw fluorowych Teflon", przedstawione zostaną zalety rozwiązań antykorozyjnych z zastosowaniem tworzywa Teflon. Seminarium dotyczyć będzie przede wszystkim ulepszonych systemów uszczelnień o przedłużonej wytrzymałości eksploatacyjnej, konkretnych przypadków zastosowania okładzin lub rozwiązań w zakresie filtracji pyłów w środowiskach szczególnie agresywnych chemicznie (np. w spalarniach odpadów), analizy szkód i rozwiązań prowadzących do ich eliminacji, a także nowej rodziny tworzyw fluoropolimerowych firmy DuPont ECCtreme ECA. Seminarium odbędzie się w dniu 16 czerwca 2015 w godzinach 12:30 - 17:30 w sali Fantasie 2 w Centrum Kongresowym we Frankfurcie. Udział w seminarium jest bezpłatny. Rejestracja uczestników pod adresem e-mail martin.brueck@chemours.com. Krytox - środki smarne wysokiej jakości - to szeroki wybór specjalnie opracowanych, niepalnych i chemicznie obojętnych olejów syntetycznych i smarów, których właściwości gwarantują niezawodność działania elementów systemów w przemyśle chemicznym i petrochemicznym. Opracowane przy wykorzystaniu technologii firmy DuPont, produkty te są odpowiedzią na szczególne wymagania przemysłu chemicznego: są nietoksyczne, niereaktywne, niepalne, nie powodują korozji i doskonale współpracują z polimerami stosowanymi w produkcji uszczelnień, pierścieni typu 0-ring oraz zaworów. Zachowują swoje właściwości smarne i stabilną lepkość w szerokim zakresie temperatur, w środowiskach silnie korozyjnych. Mogą być stosowane do zabezpieczania elementów pomp i reaktorów, zaworów, wentylatorów, mieszadeł, wirówek oraz innych komponentów. Więcej: Newseria.pl |
Polacy zachwycili na Outdoor Show 2015
Newseria.pl 29.07.2015 Outdoor Show 2015, międzynarodowe targi branży sportowej i turystycznej, zgromadziły entuzjastów aktywnego stylu życia i firmy z całej Europy. Wśród wystawców był polski akcent. Wrocławski Mactronic. Outdoor Show odbywa się co roku w niemieckim Friedrichshafen nad malowniczymi wodami Jeziora Bodeńskiego. Każdego razu impreza przyciąga tysiące gości oraz przedstawicieli wiodących firm oferujących produkty dla sportowców i turystów. Na tegorocznej edycji zaprezentowano przede wszystkim rozwiązania i technologie wyznaczające nowe trendy w branży outdoor. W gronie innowatorów znalazła się wrocławska firma Mactronic, producent oświetlenia przenośnego, która zaprezentowała szeroką gamę nowych lampek do zastosowania we wszelkich formach aktywności na świeżym powietrzu. - To starannie zaprojektowane produkty powstałe z myślą o dokładnym dopasowaniu do potrzeb różnych grup użytkowników – mówi Cyprian Lemiech, ekspert ds. oświetlenia przenośnego w firmie Mactronic. – Nasza oferta dla wielu zwiedzających była nowością, jednak w każdym przypadku budziła podziw wynikający z profesjonalizmu i możliwości oferowanych przez sprzęt. Nowości i flagowe produkty Wrocławska firma urządziła przedpremierowy pokaz sześciu lamp czołowych z nowej serii oraz dwóch nowych lamp kempingowych. W pierwszej kategorii znalazły się modele przeznaczone zarówno do użytku codziennego, dla osób amatorsko uprawiających sport w mieście, jak i półprofesjonalnego, gdzie liczy się najwyższa jakość parametrów i bezawaryjna praca w każdych warunkach. - Nowe czołówki to między innymi lekkie, stylowe lampki dla biegaczy i rowerzystów, jedna propozycja o survivalowo-militarnym charakterze oraz lampki dla osób mniej lub bardziej zaangażowanych w trekking, alpinizm, speleologię lub nowe formy aktywności w rodzaju urban exploration – tłumaczy Cyprian Lemiech. Ciekawość zwiedzających budziła również oferta lampek rowerowych. Przede wszystkich modeli dla miłośników ekstremalnych dyscyplin, jak MTB czy downhill. To urządzenia cechujące się dużą mocą światła, odpornością na trudne warunki pogodowe oraz wstrząsy i upadki. Nie zabrakło też stylowych propozycji dla wielbicieli kolarstwa szosowego i amatorów rowerowych wycieczek po bezdrożach. Dobry klimat dla gości Uwagę gości Outdoor Show przykuwała nie tylko ciekawa oferta, ale też oryginalne stoisko wrocławskiego producenta oświetlenia przenośnego. Atmosferę swobody i przygody uzyskano dzięki specjalnie skonstruowanym meblom, wykonanym z ekologicznych materiałów pozyskanych na drodze recyklingu, wygodnym kanapom i grafikom utrzymanym w konwencji street art. Kreatywne podejście zaprezentowano również w odniesieniu do manekinów udekorowanych bujnymi brodami. Sprzęt eksponowano tak, by każdy mógł go dotknąć i wypróbować. - Obecność na Outdoor Show była dla nas świetną okazją do wzmocnienia świadomości marki Mactronic wśród zagranicznych użytkowników oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Pojawiło się kilka ciekawych propozycji współpracy, które dają bardzo dobre perspektywy na przyszłość – podsumowuje Cyprian Lemiech. Targi Outdoor Show trwały od 15 do 18 lipca 2015 roku. Imprezie towarzyszyły koncerty i przygotowane specjalnie na tę okazję eventy. To jedno z największych cyklicznych wydarzeń branży outdoor w Europie i na świecie. Newseria.pl 29.07.2015 Targi łączą.
2015-06-02 Newseria.pl „Jestem bardzo zadowolony i dziękuję za organizację tej ciekawej inicjatywy”– tymi słowami II edycję Targów WorldFood Warsaw ocenił minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki. Podkreślił, że Warszawa staje się ważnym centrum wystawienniczym artykułów rolno-spożywczych. Podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Dariusz Bąk dodał, iż „na targach warto być, by skracać sobie drogę do eksportu. Sektor rolno-spożywczy rośnie, a wraz z nim wzrasta potrzeba takich spotkań. Targi łączą!” Słowom przedmówców wtórował prezes Agencji Rynku Rolnego Radosław Szatkowski, który podkreślił, że WorldFood Warsaw to targi dobrze rokujące na przyszłość. Za tymi bardzo ważnymi opiniami idą równie pozytywne statystyki. Oto one! Wystawcy W drugiej edycji udział wzięły 192 firmy – co oznacza podwojenie liczby wystawców w stosunku do roku ubiegłego. Na WorldFood Warsaw przyjechali przedstawiciele 28 krajów świata, w tym z krajów sąsiedzkich (Białorusi, Czech, Ukrainy, Niemiec czy Rosji), jak również z odległych zakątków globu (Chin, Korei Południowej, Macedonii, Meksyku czy Singapuru). Wskazuje to na rosnące zainteresowanie polskim rynkiem spożywczym. Aż 89% wystawców poleciłoby targi swoim kontrahentom, 81% z nich uważa, że ilość i profil zwiedzających w pełni spełnił ich oczekiwania, a 94% firm-wystawców jest zdania, że udział w targach przyczyni się do zwiększenia wyników sprzedażowych. Doskonałym potwierdzeniem tych statystyk jest chociażby przykład firmy Stewiarnia – zdobywcy Złotego Medalu WorldFood Warsaw 2014, która po I edycji targów nawiązała kontakt z Auchan oraz siecią sklepów w Polsce wschodniej. Zwiedzający W II edycji targów WorldFood Warsaw uczestniczyło ponad 3,3 tys. zwiedzających. Ponad połowa z nich reprezentowała sektor handlu i dystrybucji, 38,2% to producenci. Na targach licznie zjawili się także przedstawiciele sektora HoReCa, firmy zajmujące się opakowaniami, reklamą i marketingiem, a także osoby z instytucji państwowych i świata nauki. Co istotne, 94% zwiedzających to osoby decyzyjne w firmach – czyli ich właściciele, prezesi, managerowie czy kierownicy poszczególnych działów. Głównym przedmiotem zainteresowań odwiedzających były produkty rolno-spożywcze i napoje, żywność ekologiczna, regionalne wyroby i przysmaki, a także dodatki do żywności, i sprzęt do produkcji. Zwiedzający tłumnie gromadzili się przy stoiskach, które przyciągały swą atrakcyjną ekspozycją oraz degustacjami. Chętnie próbowali polskich jabłek, włoskich win, holenderskich serów czy chińskiej herbaty. Najliczniejsza reprezentacja zwiedzających pochodziła z Polski. Nie zabrakło także odwiedzających z Ukrainy, Litwy, Białorusi, Łotwy, Niemiec, Estonii, Francji, Holandii czy Rumunii. Ważnym punktem programu WorldFood Warsaw była strefa spotkań handlowych z przedstawicielami sieci. Na targach obecni byli reprezentanci Auchan, SPS Handel, Avita, TOPAZ, Organic Farma Zdrowia, Ekowital, Biedronka, Promarket, Kuchnie Świata, Carefour, Makro, Cash&Carry, Tesco, WSS Społem. Targi WorldFood Warsaw stają się jednym z najważniejszych punktów kalendarza spotkań dla branży rolno-spożywczej. Międzynarodowy charakter sprawia, że impreza ta jest doskonałą okazją do promocji i nawiązywania nowych kontaktów handlowych. Firmy zainteresowane udziałem w III edycji już dziś mogą zgłosić się do organizatora i zarezerwować powierzchnię wystawienniczą. Do końca czerwca obowiązują atrakcyjne rabaty! Dodatkowo, firmy produkujące wyroby ekologiczne podczas III edycji wystawy będą miały swoją strefę specjalną i mogą liczyć na specjalne warunki uczestnictwa. Do zobaczenia na WorldFood Warsaw 2016 w dniach 19-21 kwietnia! Więcej: Newseria.pl Nowe technologie Andropolu dla służb mundurowych.
2015-05-16 Newseria.pl Rozszerzanie kontaktów handlowych ze służbami mundurowymi było celem udziału Andropolu w III Targach Logistyki Służb Mundurowych w Łodzi. Spółka zaprezentowała tam m.in. swoje nowinki. Ideą majowych targów jest umożliwienie prezentacji wyrobów firmom, które są zainteresowane podjęciem współpracy ze służbami mundurowymi. Zdaniem organizatorów - to jedyna taka inicjatywa w Polsce, która w sposób kompleksowy pokazuje możliwości i zasady współpracy ze służbami zaopatrzenia mundurowego, tekstylno-odzieżowego, żywnościowego, poligraficznego, motoryzacyjnego i zaopatrzenia w materiały pędne i smary. Celem targów jest pobudzenie lokalnego biznesu i stworzenie nowych miejsc pracy, poprzez umożliwienie nawiązania bezpośrednich kontaktów przedsiębiorców z osobami decyzyjnymi w sprawach zaopatrzenia służb. Na targach swoją ofertę po raz kolejny zaprezentowała spółka Andropol SA, krajowy lider w produkcji tkanin mundurowych dla polskiego wojska, policji, straży pożarnej i straży granicznej oraz dla militarnych odbiorców zagranicznych. Spółka pokazała w Łodzi wzory kamuflaży, w tym ubranie maskujące białe na warunki zimowe, a także nowość - ubranie kucharza z tkaniny o właściwościach bakteriobójczych. - Dla nas - producentów te targi to szansa na nawiązanie nowych i pogłębienie już istniejących kontaktów biznesowych z ważnym dla nas partnerem, jakim są służby mundurowe - mówi Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropolu. - Targi dodatkowo stwarzają możliwość otwartej konfrontacji wytwórców z opiniami przedstawicieli wojska i innych służb mundurowych. Jesteśmy tu obecni z szeroką ofertą tkanin mundurowych z nadzieją, że produkty na stałe zagoszczą w szeregach polskiej armii. Tkaniny dla wojska produkowane są w fabrykach spółki w Białymstoku i Andrychowie. Ich atutem są szczególne właściwości, a także wysokie parametry wytrzymałościowe na rozdzieranie i zrywanie. Mają one zróżnicowany skład surowcowy, masę powierzchniową oraz splot. Szczególnie istotne dla wojskowych kontrahentów jest to, że są one barwione i drukowane specjalnymi barwnikami, pozwalającymi na osiągnięcie poziomu reemisji, która przy obserwacji przyrządami optycznymi z wykorzystaniem promieni podczerwieni chroni żołnierzy przed rozpoznaniem i wykryciem, a w konsekwencji przed atakiem. Tkaniny z Andropolu muszą też spełniać najwyższe standardy jakości określane według kryteriów MON i NATO. Więcej: Newseria.pl TEKNIKA spotka się ze stolarzami w Ostródzie.
2015-05-12 Newseria.pl Skipper V31 oraz rover Rover K 1532 to maszyny, które na targach AMIA pokaże TEKNIKA. Lider w dziedzinie sprzedaży włoskich maszyn w Polsce wystawia się w ostródzkiej Expo Arenie po raz pierwszy. Tegoroczny kalendarz działań firmy TEKNIKA wypełniony jest nie tylko realizacjami wielu ciekawych inwestycji w zakładach przemysłu drzewnego, lecz także imprez targowych. - W dobie marketingu internetowego, osobiste spotkania i rozmowa z klientami nabierają szczególnego znaczenia, a formuła targów sprzyja profesjonalnej rozmowie i dyskusji, które trudno prowadzić za pomocą poczty elektronicznej – podkreśla Claudio Tornati, prezes zarządu TEKNIKA S.A. W tegorocznych planach targowych firmy znalazły się nie tylko międzynarodowe imprezy, takie jak LIGNA w Hanowerze czy DREMA i BUDMA w Poznaniu, lecz także targi AMIA, na których firma wystawia się po raz pierwszy. - Nasza strategia bliska jest zasadzie "myśl globalnie - działaj lokalnie", dlatego TEKNIKA to już dziś nie tylko 17 przedstawicieli regionalnych, lecz także cztery oddziały w Warszawie, Gorlicach, Kępnie i Olsztynie, gdzie w obiektach biurowo-wystawienniczych o łącznej powierzchni ponad 3500 m2 oferujemy klientom maszyny wykorzystywane na każdym etapie produkcji – mówi Claudio Tornati. TEKNIKA jest obecnie liderem w zakresie sprzedaży maszyn i urządzeń dla przemysłu drzewnego, a także jedyną firmą, która oferuje w Polsce innowacyjne linie technologiczne oraz zakłady realizowane w systemie „pod klucz". W ciągu ponad 17-letniej działalności dostarczyła do ponad 1 200 klientów blisko 3 500 maszyn. Tylko w 2014 roku polscy przedsiębiorcy zdecydowali się zakupić, przy udziale ekspertów firmy TEKNIKA, ponad 400 maszyn i urządzeń. - Maszyny od TEKNIKI z powodzeniem funkcjonują w największych fabrykach mebli czy stolarki w Polsce, ale realizujemy obecnie także wiele mniejszych, bardzo ciekawych inwestycji, które zwiększają efektywność zakładów stolarskich czy rodzinnych firm tartacznych – zdradza Claudio Tornati. Targi w Ostródzie to ważny przystanek na mapie działań TEKNIKI w regionie mazurskim. Intensywnie rozwijający się oddział firmy w Olsztynie jest wyspecjalizowany również w sprzedaży specjalistycznych narzędzi do obróbki drewna i płyt drewnopochodnych, takich marek jak Fantacci czy F.U.L., a także klejów Collanti Concorde. Będą one prezentowane na targach AMIA obok dwóch flagowych maszyn Biesse: Skipper V31 oraz Rover K 1532. - Skipper V31 dzięki kompaktowej budowie idealnie nadaje się do zakładów stolarskich poszukujących wydajnej i wszechstronnej wiertarki, która nie zajmie wiele miejsca. 10 niezależnych wrzecion wiertarskich pionowych i 6 poziomych a także 120-milimetrowy agregat do nutowania są w stanie wykonać nawiercanie elementów płytowych z pięciu stron jednocześnie – mówi Sławomir Grosz z olsztyńskiego oddziału TEKNIKA. – Czytniki laserowe automatycznie skanują informacje dotyczące długości elementu a także automatycznie korygują pozycję płyty w osi X. Producentów mebli, którzy przyjadą na targi w Ostródzie, na pewno zainteresuje możliwość obejrzenia "na żywo" pracy centrum obróbczego Rover z serii K. Jest to maszyna wyposażona – w zależności od konfiguracji – w trzy lub cztery niezależne osie interpolowane oraz agregaty, które mogą wykonać każde zadanie obróbcze, zarówno w drewnie litym, jak i płytach meblowych. Elementem wyróżniającym ten model maszyny jest asystent SA, który wspomaga operatora maszyny instruując go, jak ułożyć element na stole roboczym. Aż 16-pozycyjny magazynek narzędzi i agregatów obróbczych jest w ciągłej gotowości, przez co czas między wykonaniem różnych operacji jest skrócony do minimum, bez konieczności przezbrajania maszyny. - Model Rover K o numerze 1532, który pokażemy na targach AMIA, ma podwójny system wspomagania w osi X, który zwiększa prędkość i wydajność obróbki, przy jednoczesnym zachowaniu bardzo wysokich parametrów jakości i precyzji wykonywanych zadań – mówi Tadeusz Jóźwik, doradca techniczny TEKNIKA. AMIA Targi Technologii i Obróbki Drewna odbędą się w dniach 28-30 maja na terenie Expo Arena w Ostródzie. Więcej: Newseria.pl Zintegrowana sieć kluczem do sukcesu – Dachser DIY-Day w Casablance.
2015-06-02 Newseria.pl W tegorocznym spotkaniu DIY, które odbyło się w Maroko w Casablance, spotkali się kierownicy DIY-Logistics z 12 różnych krajów. Celem zebrania była wymiana doświadczeń dotyczących współpracy z sieciami handlowymi, dostawcami oraz konkurencji, a także wypracowanie planów rozwoju usług specjalistycznych dla branży budowlanej. Główny wniosek płynący ze spotkania, to podkreślenie roli globalnej sieci oddziałów, która jest kluczem do dalszej ekspansji rozwiązania DIY-Logistics. Mówili o tym zarówno Mathieu Brouard, kierownik sprzedaży w oddziale Dachser w Casablance, Ralf Meistes, dyrektor DIY-Logistics w Dachser, jak i przedstawiciele operatora z różnych krajów, którzy podsumowywali działalność na swoich rynkach. Wyniki Dachser DIY-Logistics w Polsce w 2014 roku to prawie 50-procentowy wzrost liczby przetransportowanych przesyłek do marketów budowlanych i sklepów z artykułami dekoracyjnymi – mówi Juliusz Pakuński, kierownik Dachser DIY-Logistics w Polsce. Tendencje rynkowe jakie obserwujemy, to zmiana asortymentu w marketach, ich większe zróżnicowanie, a także sporo nowości. To, co bezpośrednio dotyczy naszej działalności jako operatora logistycznego, to ograniczanie zapasów, częstsze i mniejsze zamówienia. Do poszczególnych sklepów dostarczamy palety, niepełne palety, a nawet paczki. Sklepy oczekują krótkich terminów realizacji dostaw, co dzięki naszej sieci drobnicowej możemy im zagwarantować. Na uwagę zasługuje fakt, że coraz więcej klientów jest zainteresowanych naszymi usługami związanymi z merchandiosingiem, traktując wygląd towaru na półce oraz jego stałą dostępność jako wartość dodaną i przewagę konkurencyjną – wyjaśnia Juliusz Pakuński. Dachser DIY-Logistics W ramach Dachser DIY-Logistics firma dostarcza codziennie do 18.000 marketów w całej Europie, ponad 3 mln przesyłek rocznie. Oferuje unikalną, dostosowaną do potrzeb dostawców usługę, opartą na dużej liczbie oddziałów oraz jednolitym systemie IT. Obecnie firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) na terenie całej Europy. O Grupie Dachser: Zatrudniając około 25 000 pracowników w 437 lokalizacjach na całym świecie, w 2014 roku Dachser osiągnął przychody w wysokości 5,3 mld EUR, przetransportowując w sumie 73,7 mln przesyłek o łącznej wadze 35,4 mln ton. Dachser poprzez swoje organizacje krajowe jest reprezentowany w 42 krajach. Więcej informacji na temat Dachser: www.dachser.pl Więcej: Newseria.pl Największa w Europie konferencja na temat e-usług zaufania odbędzie się w Polsce.
2015-05-26 Newseria.pl pecjaliści od usług zaufania z Europy i świata spotkają się w czerwcu 2015 r. nad polskim Bałtykiem podczas XV EFPE. Wydarzenie będzie okazją do wymiany opinii i doświadczeń po wprowadzeniu unijnego rozporządzenia eIDAS. XV edycja Europejskiego Forum Podpisu Elektronicznego (EFPE) poświęcona będzie przede wszystkim zagadnieniom związanym z wdrożeniem rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS). Weszło ono w życie 23 lipca 2014 i otworzyło nowe możliwości dla rozwoju gospodarki elektronicznej w Unii Europejskiej. Do nowej regulacji i związanych z nią aktów wykonawczych dostosowywane będą uregulowania krajowe państw członkowskich. Regulacja ta zastąpi od lipca 2016 r. wszystkie krajowe ustawy o podpisach elektronicznych i wpłynie na wszystkie akty odnoszące się do tych ustaw. Będzie też rodziła skutki dla usługodawców oraz sektora publicznego, ponieważ w systemach informatycznych administracji publicznej od połowy 2018 r. wystąpi konieczność uznawania zagranicznych środków elektronicznej identyfikacji. Niezbędne będą więc znaczące zmiany prawne, organizacyjne i techniczne (które będą omawiane podczas konferencji). – W naszej ocenie kluczowa jest wymiana doświadczeń oraz dialog pomiędzy administracją publiczną i przedstawicielami biznesu, który powinien doprowadzić do wypracowania dobrych praktyk wdrażania i świadczenia usług zaufania – mówi Tomasz Litarowicz, Dyrektor Obszaru Biznesowego Podpis Elektroniczny Unizeto Technologies SA i Dyrektor Konferencji EFPE. W przeddzień rozpoczęcia forum, w Berlinie, odbędzie się CA-Day (9.06.) – spotkanie centrów certyfikacji z Europy. Organizatorzy EFPE po raz pierwszy w historii konferencji nawiązali współpracę z organizatorami tego partnerskiego eventu – również poświęconego elektronicznej identyfikacji i usługom zaufania oraz eIDAS – w celu wymiany uczestników. Honorowym patronatem XV edycję konferencji objęły: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Komisja Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii (Sejm RP), Polski Komitet Normalizacyjny oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji. XV edycja konferencji EFPE odbędzie się w dniach 10-12 czerwca 2015 r. w Międzyzdrojach (Polska). Więcej: Newseria.pl |